جاده‌سازی جهاد نجف‌آباد در کربلای۵+فیلم
جاده‌سازی جهاد نجف‌آباد در کربلای۵+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که بهار66 توسط مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) در حوالی شلمچه و منطقه عملیاتی کربلای5 ضبط شده، یکی از نیروهای جهاد‌سازندگی نجف‌آباد در خصوص احداث جادۀ دسترسی ویژۀ قبضه‌های توپخانه توسط جهاد نجف‌آباد توضیح می‌دهد.

جاده‌سازی جهاد نجف‌آباد در کربلای۵+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که بهار۶۶ توسط مرحوم محمود اصفهانی (باهنر)در حوالی شلمچه و منطقه عملیاتی کربلای۵ ضبط شده، یکی از نیروهای جهاد‌سازندگی نجف‌آباد که تاکنون نتوانسته‌ایم شناسایی‌اش کنیم، در خصوص احداث جادۀ دسترسی ویژۀ قبضه‌های توپخانه توسط جهاد نجف‌آباد توضیح می‌دهد.

این رزمنده با اشاره به شهادت چهره‌هایی مانند شهیدان احمد موحدی و مهدی شاهسون در زمان احداث این جادۀ ۱۱کیلومتری، چنین می‌گوید که احداث جادۀ مذکور، از حدود یک ماه قبل از آغاز عملیات کربلای۴ به جهاد نجف‌آباد واگذار شده و نیروهای جهاد بدون توقف و در دو نوبت کاری دوازده ساعته، این مسیر یازده کیلومتری را ظرف سه هفته به اتمام می‌رسانند.

این فرد در ادامه صحبت‌هایی به این مضمون دارد: «در آستانۀ شروع عملیات کربلای۴، بارندگی شدیدی روی داد و سطح جاده احداثی گِل شد و تردد مشکل. برای همین طراحی شد که کل جاده را شن‌ریزی کنیم که این‌کار طی شب قبل از عملیات و در اولین روز اجرای آن انجام گرفت.»

این رزمنده، با اشاره به احداث یک خاکریز در سمت چپ جاده برای محفوظ ماندن جاده از دید و تیر دشمن، ادامه می‌دهد: «جاده، جهت استقرار توپخانه سنگین ارتش و سپاه احداث شده و قرارگاه، تاکید ویژه‌ای بر اتمام هر چه سریع‌تر آن داشت.«

این نیرو که همراه با اصفهانی، عقب خودرویی سوار شده و در طول جاده حرکت می‌کند، در پاسخ به سوالی اظهار می‌دارد: «طی عملیات‌های کربلای۴ و ۵، دو جادۀ ویژه استقرار توپخانه احداث شد که یکی‌اش همین جاده است و دومی جاده‌ای است ۷کیلومتری. سه جادۀ دیگر هم در این مقطع توسط جهادسازندگی نجف‌آباد احداث شد که آن‌ها نقش تدارکاتی و تردد در خط‌مقدم داشتند. ایجاد این جاده‌ها، حدود یک‌هفته قبل از عملیات شروع شده بود.»

در ادامه، اصفهانی سوار بر یک خودرو در طول جاده حرکت کرده و بخش‌هایی از جاده و قبضه‌های توپ مستقر شده از سپاه و ارتش را نشان می‌دهد.

پس از انتشار عمومی فیلم، دو نفر از مخاطبان اعلام کردند شخصی که در فیلم با مرحوم باهنر صحبت می کند ولی چهره‌اش دیده نمی‌شود، سید ابراهیم رحیمی از رزمندگان جهادسازندگی نجف‌آباد و اهل روستای حاجی‌آباد است.

تصاویر، تزیینی هستند.

جهاد سازندگی نجف آباد

جهاد سازندگی نجف آباد

سید ابراهیم رحیمی رزمنده جهاد سازندگی نجف آباد از روستای حاجی آباد. در حال مصاحبه

سید ابراهیم رحیمی رزمنده جهاد سازندگی نجف آباد از روستای حاجی آباد. در حال مصاحبه

 

جاده‌سازی جهاد نجف‌آباد در کربلای۵+فیلم