حمله سگ ولگرد به دختربچه ای در ویلاشهر
حمله سگ ولگرد به دختربچه ای در ویلاشهر
شهروند: حمله سگ ولگرد یا گزیدگی حیوان!؟پیرو اتفاق دیشب (پنج شنبه ۲۱دی ۱۴۰۲)، حمله سگ ولگرد به دختر بچه‌ای در ویلاشهر که باعث آسیب دیدن کودک گردید، اگر دیشب اهالی آن محله به موقع نرسیده بودند که سگ آن بچه را تکه پاره و یا خورده بود!

حمله سگ ولگرد به دختربچه ای در ویلاشهر

شهروند: حمله سگ ولگرد یا گزیدگی حیوان!؟
پیرو اتفاق دیشب (پنج شنبه ۲۱دی ۱۴۰۲)، حمله سگ ولگرد به دختر بچه‌ای در ویلاشهر که باعث آسیب دیدن کودک گردید، اگر دیشب اهالی آن محله به موقع نرسیده بودند که سگ آن بچه را تکه پاره و یا خورده بود!
واقعا الان چه کسی پاسخگو بود؟!
آیا رفتن شبانه برای عیادت مشکل را حل می‌کند؟! واقعا مدیران شهرداری با چه رویی به عیادت این بچه رفته اند!؟
آیا این نوع و روش خدمت رسانی به مردم است؟ امروز با افتخار در شبکه های مجازی می‌گویند گزیدگی حیوان و ما نیز به عیادت رفته ایم، این هم مدیریت این عزیزان است که در نوع خود نوبر است.
به گفته شواهد عینی، تعداد سگ‌هایی که در آن محدوده بودند، حدود ۱۰ سگ بوده که یکی از سگ ها بچه را بر روی زمین می‌کشید و با اقدام و حضور به مدقع مردم و اهالی محل سگ ها متواری شدند.
باز هم می پرسم چه کسی پاسخگو بود؟!

عیادت برخی مسئولان شهرداری نجف آباد از دختر بچه مصدوم حادثه حمله سگ ولگرد در ویلاشهر

عیادت برخی مسئولان شهرداری نجف آباد از دختر بچه مصدوم حادثه حمله سگ ولگرد در ویلاشهر

 

نجف آباد نیوز: بارها گفته ایم و باز خواهیم گفت که بهترین و منطقی ترین راه حل مقابله با حیوانات موذی (از جمله سگ های ولگرد)، حذف فیزیکی آن ها است.
زنده گیری آن ها، عقیم سازی و نگهداری در فضایی مخصوص، فقط و فقط هزینه قابل توجهی به بیت المال وارد می کند و تقریبا هیچ تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از رشد جمعیت این حیوانات موذی ندارد.
این نکته هم قابل ذکر است که فضاسازی های رسانه ای مغرضانه دشمنان ایران و برخی جاهلان داخلی باعث شده کمتر مدیری به خودش جرات دهد که با حیوانات موذی، طبق عقل و شرع برخورد داشته باشد.
تغییر بخش قابل توجهی از این فضای سنگین، با همت ما شهروندان و مردم عادی امکان پذیر است.

سگ ولگرد

سگ ولگرد

 

«پاسخ رضا ناهی (نشسته در کنار دختربچه مصدوم) معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد»:

در خصوص حادثه ویلاشهر باید عرض کنم این دختر بچه در ساعت ۵ عصر از مدرسه تعطیل و در حین مراجعت به منزل در خیابان اصلی (امام علی) مورد حمله حیوان قرار میگیرد. آن هم به اینگونه که به دلیل زباله موجود در نبش کوچه، در حال پیدا کردن غذا بوده و دختر بچه در پیاده رو در حال عبور بوده و مورد حمله حیوان قرار میگیرد. از قسمت ماهیچه پای راست… که توسط دونفر از افرادی که در محل حضور داشتند کودک را نجات میدهند.
قابل ذکر است یک قلاده سگ بیشتر در محل نبوده است.

شهرداری نجف آباد دارای چهار اکیپ (گروه) است که بصورت روزانه و سیار جهت جمع آوری سگ های بلاصاحب در سطح شهر مشغول انجام وظیفه می باشند.
شایان ذکر است از تیرماه امسال تا به امروز تعداد بیش از ۳۰۰ قلاده بصورت زنده گیری شده و به اقامتگاه حیوانات در محل دفن زباله شهرداری انتقال داده شده است.

قضاوت عجولانه و عدم آگاهی مشکلی را حل نخواهد کرد. اینکه فقط پیامی را در کانالی بگذاریم و فقط یک انتقاد غیر منصفانه کرده باشیم راهبردی نخواهد داشت. مدیریت شهری از لحاظ حس انسانی و وظیفه اخلاقی و منطقی با مراجعه به این خانواده محترم در جهت دلجویی این دیدار انجام گرفت که با استقبال خوبی هم مواجه شدیم.

چرا برخی از افراد صورت مسئله را پاک کرده و همه قصور را به گردن شهرداری می اندازند؟!
چرا برخی از شهروندان زباله خارج از وقت و در محل نامناسب میگذارند؟! که باعث جمع شدن اینگونه حیوانات جهت تغذیه میشوند.
چرا همکاران شهرداری در حین انجام ماموریت مورد هجمه و توهین برخی از افراد که بعنوان دوستداران حیوانات هستند، قرار میگیرند؟!
چرا ادارات و ارگان های مربوطه همکاری با شهرداری ها ندارند و از مسئولیت خود طفره می روند؟!

رضا ناهی معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد

رضا ناهی معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد

حمله سگ ولگرد به دختربچه ای در ویلاشهر