خط لشکر۸نجف در عملیات کربلای۵+فیلم
خط لشکر۸نجف در عملیات کربلای۵+فیلم
خانه ایثار نجف آباد:در این فیلم که نیمۀ دوم زمستان65 در حوالی شلمچه و هم‌زمان با عملیات کربلای5 ضبط شده، بخشی از خط لشکر8نجف‌اشرف در این عملیات به تصویر کشیده شده است.

خط لشکر۸نجف در عملیات کربلای۵+فیلم

خانه ایثار نجف آباد:در این فیلم که نیمۀ دوم زمستان۶۵ در حوالی شلمچه و هم‌زمان با عملیات کربلای۵ ضبط شده، بخشی از خط لشکر۸نجف‌اشرف در این عملیات به تصویر کشیده شده است.

در لحظات ابتدایی فیلم، تردد تعدادی از تویوتاهای لشکر دیده می‌شود که برخی از آن‌ها فاقد اتاق هستند. این خودروها که به دلیل صدمات وارده در عملیات‌های قبلی، نبود امکانات کافی و کمبود وسایل خودرویی به این شکل بازسازی و بکارگیری شده‌اند، در بین برخی رزمنده‌ها به دلیل شکل خاص‌شان به «کبوتر» معروف بودند.

در ادامۀ فیلم، مواردی مانند خودروی انهدامی دشمن که هنوز دود از آن بلند می‌شود، حرکت یک موتورسیکلت، چند اسیر عراقی که رزمنده‌ها به آن‌ها آب می‌دهند و عبور چند دستگاه تانک از آن محدوده و از فاصلۀ چند متری پیکر به جای ماندۀ یکی از نیروهای دشمن، به تصویر کشیده شده است.

در بخش دیگری از فیلم، رزمنده‌ای به سمت دوربین دویده، برای لحظاتی از چهارچوب تصویر خارج شده و دوباره برگشته و این‌بار خودش را به یکی از تانک‌ها رسانده و سوارش می‌شود. به نظر می‌رسد این فرد اصغر عربپور از فرماندهان زرهی لشکر۸نجف است که پس از پایان دفاع‌مقدس، مسئولیت‌های مختلفی در لشکر۸ و دیگر مجموعه‌های نظامی بر عهده گرفت.

بخش پایانی فیلم، به نمایش بخش‌هایی از وضعیت خط‌مقدم اختصاص پیدا کرده که در آن شلیک دوشیکا و تانک دیده می‌شود.

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

تصاویر، تزیینی است.

خط لشکر۸نجف در عملیات کربلای۵+فیلم