خط کندروی بلوار استقلال نجف آباد ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد
خط کندروی بلوار استقلال نجف آباد ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد

مهدی فاضل روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درعین حال تصریح کرد: تکمیل عملیات احداث خط کندرو این بلوار تا ۲۲ بهمن سال جاری به مساعد بودن شرایط آب و هوایی بستگی دارد. وی اضافه کرد: با احداث این خط و جا به جایی تاسیسات مربوط به شرکت های خدمات رسان ، یکی […]

مهدی فاضل روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درعین حال تصریح کرد: تکمیل عملیات احداث خط کندرو این بلوار تا ۲۲ بهمن سال جاری به مساعد بودن شرایط آب و هوایی بستگی دارد.
وی اضافه کرد: با احداث این خط و جا به جایی تاسیسات مربوط به شرکت های خدمات رسان ، یکی از گلوگاه های مهم ترافیکی شهر نجف آباد از سمت شرق باز و زمینه برای اجرای طرح قطارشهری نجف آباد – اصفهان فراهم می شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف آباد اظهار کرد: با اجرای طرح یاد شده، خودروهایی که قصد ادامه حرکت به سمت فلکه دانشگاه آزاد و کمربندی شمال شهر نجف آباد را دارند، بدون ورود به میدان بسیج، وارد بلوار آیت این شهر می شوند و به سمت شمال شهر ادامه مسیر می دهند.
وی تصریح کرد: این طرح بخوبی گره ترافیکی موجود در منقطه را کاهش می دهد.
فاضل با اشاره به اجرای طرح قطار بین شهری نجف آباد – اصفهان که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، گفت: طرح قطار یاد شده از بلوار طالقانی، میدان شیخ بهائی، میدان بسیج و بلوار آیت گذر می کند و در دانشگاه آزاد نجف آباد خاتمه می یابد.
پیش از این، مدیرکل راه آهن استان اصفهان از ایجاد خط راه آهن اصفهان – نجف آباد در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد راه آهن حومه ای خبرداد و گفت: اقدامات اولیه آن انجام شده است .
حسن ماسوری چهارم مهرماه در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح به طول ۲۰ کیلومتر از اصفهان تا نجف آباد مورد موافقت شهرداریهای دو شهر قرار گرفته است.
وی افزود: ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز این خط از سوی شهرداری های نجف آباد و اصفهان و نیم دیگر توسط اداره کل راه آهن استان تامین خواهد شد.
مدیرکل راه آهن اصفهان با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مسافران غرب اصفهان از طریق نجف آباد وارد اصفهان می شوند، اظهارکرد: راه اندازی خط راه آهن نجف آباد – اصفهان از تردد بخش اعظمی از خودروها در این مسیر جلوگیری می کند و ترافیک این مسیر را کاهش می دهد.
به گفته وی ایجاد این خط راه آهن در خارج از اصفهان و نجف آباد بصورت رو گذر و درون دو شهر بصورت زیرگذر عملیاتی خواهد شد.
ماسوری، اتصال این خط به قطارشهری اصفهان را یکی از شروط اداره کل راه آهن اصفهان برای ایجاد خط نجف آباد – اصفهان بیان کرد و افزود: باتوجه به اینکه بیشتر مسافران اصفهان – نجف آباد در طی سال تحصیلی، دانشجویان هستند، شروع این خط از دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از دیگر پیشنهادات ما بوده است.
شهرستان نجف آ باد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.