دانشگاه آزاد نجف آباد در مسیر تبدیل به یک «دانش‌شهر»
دانشگاه آزاد نجف آباد در مسیر تبدیل به یک «دانش‌شهر»
برگزاری بیست‌وپنجمین نشست شورای دانشگاه در واحد جامع نجف‌آباد بهانه‌ای شد تا در این گزارش به ظرفیت‌های این مجموعه بزرگ دانشگاهی بپردازیم.

دانشگاه آزاد نجف آباد در مسیر تبدیل به یک «دانش‌شهر»

فرهیختگان: چهاردهم دی سال ۱۳۶۴ بود که دانشگاه آزاد یکی از واحدهای خود را به شهر نجف‌آباد برد و حالا بعد از گذشت کمتر از ۴۰ سال این واحد دانشگاهی در آستانه تبدیل به دانش‌شهری شناخته می‌شود که علاوه‌بر تحصیل، کار، فناوری، آموزش و زندگی شخصی را نیز دربرمی‌گیرد. برگزاری بیست‌وپنجمین نشست شورای دانشگاه در واحد جامع نجف‌آباد بهانه‌ای شد تا در این گزارش به ظرفیت‌های این مجموعه بزرگ دانشگاهی بپردازیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد جامع مستقل نجف‌آباد گفت:یکی از چالش‌های اساسی دانشجویان این است که اعتمادبه‌نفس ندارند که خودشان به‌صورت مستقیم وارد شرکت‌ها شوند. شاید هنوز بلد نیستند چگونه با شرکت‌ها مذاکره کنند. در رویداد صدرا، ما شرکت‌ها را دعوت می‌کنیم به دانشگاه بیایند و در یک محیط امن، دانشجو به این شرکت‌ها مراجعه کند، بعد از اینکه با همدیگر ملاقات کردند، دانشجو را انتخاب می‌کنند و طرح پویش آغاز می‌شود.

فرید نعیمی اضافه کرد: سومین بار است چنین کاری را انجام می‌دهیم، به همین دلیل نام رویداد، ‌صدرا۳‌ است. سال گذشته ‌صدرا۲‌ را برگزار کردیم و ۱۰۰ شرکت نیز حضور داشتند، برآورد خودمان این بود که کمی بیش از ۵۰۰ نفر جذب صنایع شدند. امسال با تجربه‌های قدیمی سعی کردیم مقداری هدفمندتر شرکت‌ها را پای کار بیاوریم.

نعیمی ادامه داد: درحال‌حاضر حدود هزار و ۶۰۰ نفر دانشجو داریم که در قالب طرح پویش هستند. البته در هدفی که ترسیم کرده‌ایم، این عدد باید حداقل به پنج هزار نفر برسد. یکی از اقدامات جدی و سیاست‌های ما در حوزه تربیت مهارتی دانشجویان نیز همین طرح پویش است تا دانشجویان بتوانند جذب صنعت شوند. البته تا زمان دستیابی به هدف، فاصله زیادی داریم و باید خیلی تلاش کنیم. رویداد ‌صدرا‌ سالی دو مرتبه برگزار می‌شود، فقط به این خاطر که آمار و تعداد اشتغال را برای دانشجو افزایش دهد.

متن کامل این گزارش را می توانید در «فرهیختگان» مطالعه کنید.

دانشگاه آزاد نجف آباد

دانشگاه آزاد نجف آباد

دانشگاه آزاد نجف آباد در مسیر تبدیل به یک «دانش‌شهر»