عمل شنیع دو مامور عربستانی با دو نوجوان این مرز بوم آن هم در زمان بازگشت از سفر معنوی حج از بی سابقه ترین بی حرمتی های صورت گرفته به ملت عزیز و سرافراز ایران در طول نزدیک به چهار دهه گذشته به شمار می آید ولی متاسفانه این موضوع با برخورد منفعلانه مسئولین،مردم و […]

عمل شنیع دو مامور عربستانی با دو نوجوان این مرز بوم آن هم در زمان بازگشت از سفر معنوی حج از بی سابقه ترین بی حرمتی های صورت گرفته به ملت عزیز و سرافراز ایران در طول نزدیک به چهار دهه گذشته به شمار می آید ولی متاسفانه این موضوع با برخورد منفعلانه مسئولین،مردم و فعالین عرصه مجازی روبه رو شده است.

خارج از فضای سیاست چپ و راست واقعا دل هر انسان آزاده ای از شنیدن چنین جنایتی به درد می آید ولی با این وجود پس از نزدیک به ده روز و رسانه ای شدن موضوع بود که مسئولان کشور ما تنها به احضار کاردار عربستان در ایران و یک اعتراض شدید اللحن اکتفا کردند.

مردم و به ویژه فعالین عرصه مجازی نیز شاید در این اتفاق آنچنان که باید وشاید از خود واکنش جدی نشان ندادند؛ واقعا چرا ما که برای ساده ترین موضوع بدون اطلاع از واقعیات آن چنان فضایی را در شبکه های اجتماعی و به وِیژه تلفن های همراه راه می اندازیم که گویی بزرگترین ظلم تاریخ بشریت در حال وقوع است در خصوص این اتفاق که برای مردم خودمان اتفاق افتاده این گونه منفعل و ساکت شده ایم؟!

ما که مدعی دفاع صدها ساله از ناموس و آبروی این مرز و بوم هستیم چگونه به این راحتی از کنار اتفاقی چنین شنیع می گذریم و تنها به یک افسوس و تعجب روشنفکرانه بسنده می کنیم؟

چرا رسانه های گروهی ما که ضرب و شتم یک نماینده مجلس را روزها و هفته ها به صدر اخبار خود می آورند و از آن انواع بهره برداری های سیاسی می کنند در مقابل این تعدی عربستانی ها این چنین ساکت مانده اند؟

شمایی که کوچکترین موارد مربوط به حقوق بشر ادعایی غرب را بزرگ و مهم جلوه می دهید پس چرا برای پایمال شدن آبرو و حیثیت هموطنان خود حاضر به کوچکترین حرکت و موضع گیری نیستید!؟

از این می ترسم که ما برای نیل به منافع سیاسی خود(چه چپ و چه راست) پا روی عزت و آبروی خود بگذاریم و حاضر به دادن حتی یک پاسخ قاطع به مسئولان بی شرم عربستانی نباشیم.

شاید بتوان در مورد این اتفاق نیز کلام مولا را تکرار کرد که اگر کسی از شنیدن چنین حادثه ای از غصه جان به جان آفرین تسلیم کند شایسته ملامت و سرزنش نخواهد بود…