رزمندگان لشکر۸نجف در آستانه عملیات والفجرمقدماتی+فیلم
رزمندگان لشکر۸نجف در آستانه عملیات والفجرمقدماتی+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که بهمن 61 و در آستانه عملیات والفجر مقدماتی در منطقه زلیجان ضبط شده، تعدادی از رزمندگان لشکر8نجف اشرف در آستانه اعزام به عملیات نشان داده می‌شوند.

رزمندگان لشکر۸نجف در آستانه عملیات والفجرمقدماتی+فیلم

خانه ایثار نجف آباد:در این فیلم که بهمن ۶۱ و در آستانه عملیات والفجر مقدماتی در منطقه زلیجان (جنوب فکه و شمال چزابه) توسط مرحوم محمود اصفهانی ضبط شده، تعدادی از رزمندگان لشکر۸نجف‌اشرف در آستانه اعزام به عملیات نشان داده می‌شوند.

مرحوم اصفهانی در این فیلم با سه نفر صحبت می‌کند که اولین‌شان، پیرمردی است که خودش را نیروی واحد تعاون (انتقال پیکر شهدا) لشکر۸نجف و «سقای رزمندگان» معرفی می‌کند.

نفر دوم، رزمنده نوجوانی از کوهدشت لرستان است که خودش را چهارده ساله معرفی کرده و اعلام می‌کند بیش از دو ماه است که در جبهه حضور دارد.

سومین نفری که جلوی دوربین صحبت می‌کند، روحانی رزمنده‌ای است که مثل نفرات قبلی، خیلی کوتاه صحبت می‌کند.

هم‌زمان با این صحبت‌ها و قبل و بعد از آن، دوربین به سراغ چهرۀ رزمندگانی می‌رود که در این محدوده حضور دارند.

به دنبال انتشار عمومی فیلم، یکی از مخاطبان نوشت: « سلام. رزمنده سقا، علی عموعلی اکبری از رهنان خمینی شهر. نیروی واحد تعاون لشکر۸نجف، کسی هست که در این فیلم صحبت می کند.

ایشان در عملیات خیبر در گردان پیاده بودند و از   آزادگان عملیات خیبر هستند که بعد از چند سال اسارت، بعد از قطنامه آزاد شدند.»

مخاطب دیگری هم پیام داد: «سلام روحانی که صحبت می‌کند، مرحوم حاج آقا مصطفی گل افشان از حاجی آباد هست یه مدتی هم پیش نماز مسجد محمد مصطفی در نجف آباد بود و چند سالی هم مسئول عقیدتی کل استان اصفهان در کمیته انقلاب بود. روحانی بسیار مخلص خوبی بود.»

مخاطب: سلام.ایشان قبل از ادغام نیروهای سه گانه ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی، ریاست سازمان عقیدتی سیاسی کمیته انقلاب اسلامی استان اصفهان را به عهده داشت که پس از تصویب ادغام سه نیروی فوق و تشکیل ناجا، از سمَت خود استعفا داد و از ناجا خارج شد.

مرحوم حجت الاسلام مصطفی گل افشان، آبان ۹۴ فوت کردند.

مرحوم حجت الاسلام مصطفی گل افشان

مرحوم حجت الاسلام مصطفی گل افشان

 

رزمندگان لشکر۸نجف در آستانه عملیات والفجرمقدماتی+فیلم