رزمندگان لشکر۸نجف در آستانه عملیات کربلای۴+فیلم
رزمندگان لشکر۸نجف در آستانه عملیات کربلای۴+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که از فیلمی دیگر انتخاب و تدوین شده، بخش‌هایی از آخرین جلسه توجیهی غواص‌های خط‌شکن لشکر8نجف‌اشرف قبل از عملیات کربلای4 به تصویر کشیده شده است.

رزمندگان لشکر۸نجف در آستانه عملیات کربلای۴+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که از فیلمی دیگر انتخاب و تدوین شده، بخش‌هایی از آخرین جلسه توجیهی غواص‌های خط‌شکن لشکر۸نجف‌اشرف قبل از عملیات کربلای۴ به تصویر کشیده شده است.

در عملیات کربلای۴، لشکر۸ دارای دو محور اصلی بود که جلسۀ نهایی توجیه غواص‌های این دو محور، در دو محل جداگانه ولی نزدیک به هم در خرمشهر برگزار می‌شود.

در بخش اول فیلم، جلسه محوری نشان داده می‌شود که مسئول آن عبدالله عراقی است و شهید احمد الله‌یاری (با لباس غواصی ایستاده) فرمانده گردان نیروهای خط‌شکن را بر عهده داشت.

در ابتدای فیلم و بعد از قرائت قرآن، مرحوم قاسم شفیعی پیام مکتوب شهید احمد کاظمی فرمانده وقت لشکر را برای حاضرین قرائت می‌کند و در ادامه، زمانی که شهید کاظمی پاس نقشه می‌آید تا توضیحات کلی ارائه دهد، صدا قطع شده و تصویر پرش پیدا می‌کند.

در این قسمت، از بین نفراتی که لباس غیرغواصی پوشیده‌اند، حبیب‌الله ذوالفقاری مسئول وقت تبلیغات و محمود احمدپور (با عینک درشت) که به نوعی معاون شهید کاظمی بود را شناخته‌ایم.

در قسمت دوم فیلم جلسه مربوط به محور دوم لشکر۸ نشان داده می‌شود که در این محور مرحوم سیف‌الله رهنما مسئول است.

در این جلسه نیز مرحوم قاسم شفیعی، مجری است و یک‌بار دیگر نامۀ شهید کاظمی را قرائت می‌کند. در ادامه، روضه‌خوانی و مداحی یکی از رزمندگان و گریه حاضرین نشان داده می‌شود و در قسمت پایانی، صحبت‌های کوتاه یکی از فرماندهان شنیده می‌شود که فقط بخشی از آن در فیلم گنجانده شده.

از این فیلم، نسخه‌های کامل‌تری هم وجود دارد که تدوین نشده و در فیلم‌های قبلی صفحه «خانه ایثار نجف‌آباد» در آپارات یا کانال‌های این مجموعه موجود است.

تصاویر، تزیینی هستند.

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

 

رزمندگان لشکر۸نجف در آستانه عملیات کربلای۴+فیلم