رزمندگان لشکر۸ و جهاد سمنان در اسفند۶۰+فیلم
رزمندگان لشکر۸ و جهاد سمنان در اسفند۶۰+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که اسفند60 در آستانه عملیات فتح‌المبین، توسط مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) ضبط شده، جمعی از رزمندگان لشکر8نجف و جهادسازندگی سمنان نشان داده می‌شوند.

رزمندگان لشکر۸ و جهاد سمنان در اسفند۶۰+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که اسفند۶۰ در آستانه عملیات فتح‌المبین، در منطقه عمومی غرب رودخانه کرخه، حوالی رقابیه توسط مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) ضبط شده، جمعی از رزمندگان لشکر۸نجف و جهادسازندگی سمنان نشان داده می‌شوند.
این فیلم متاسفانه به دلایل مشکلات فنی زمان ضبط، دارای پرش‌های متعدد صوتی و تصویری است به گونه‌ای که صحبت‌های برخی رزمندگان به خوبی شنیده یا دیده نمی‌شود.
در ابتدای فیلم، مرحوم اصفهانی به سراغ سه رزمنده رفته و از آن‌ها سوال‌هایی در مورد دفاع‌مقدس می‌پرسد. بخش معرفی و عمدۀ صحبت‌های نفر اول، به دلیل پرش‌های فیلم، دیده نمی‌شود ولی دو نفر بعدی به ترتیب یدالله عسگری‌پور از فیروزآباد فارس و عباس مهیاری از لنجان‌سفلی هستند که فقط چند کلمه آن‌ها مشخص است.
در ادامه و پس از چند شعار گروهی توسط حاضرین که در بین آن‌ها مرحوم قاسم محمدی از فرماندهان ارشد لشکر۸نجف نیز دیده می‌شود، دوربین به جمع رزمندگانی می‌رود که مشغول مداحی و سینه‌زنی هستند.
لابه‌لای مداحی رزمنده نوجوان، چهره تعدادی از حاضرین نشان داده می‌شود و در این بین دوربین گاهی تمرکز بیشتری روی چهره افراد میان‌سال دارد.
بخش پایانی فیلم هم به مصاحبه اصفهانی با رزمنده‌ای میان‌سال اختصاص دارد که خود را «حاج ابوطالب قزوینی» با هجده ماه سابقه حضور در جبهه معرفی می‌کند. او با حالتی بغض‌آلود می‌گوید که پسر بیست ساله‌ پاسدارش (به نام خالق یا نامی بر همین وزن) در هویزه شهید شده.
در حماسه ۱۶دی۵۹ شهدای هویزه با محوریت شهید حسین علم‌الهدی، تعدادی از نیروهای لشکر۱۶زرهی قزوین هم به شهادت می‌رسند. احتمال دارد شهید مورد اشاره، جزء همین شهدا باشد.
تصاویر،تزیینی هستند.

عباس مهیاری- اسفند۶۱ تا خرداد ۹۸

عباس مهیاری- اسفند۶۱ تا خرداد ۹۸

 

رزمندگان لشکر۸ و جهاد سمنان در اسفند۶۰+فیلم