روستای هدف گردشگری روستای دماب شهرستان نجف آباد
روستای هدف گردشگری روستای دماب شهرستان نجف آباد
در پنجمین روز از سال نو، نوروزگاه اصفهان بامحوریت معرفی آداب و رسوم روستای گردشگری دُماب شهرستان نجف آباد در کاخ موزه چهلستون آغاز شد.
گردشگری

گردشگری

روستای هدف گردشگری روستای دماب شهرستان نجف آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان دماب را روستای هدف گردشگری این شهرستان با بافت تاریخی بسیار زیبا معرفی کرد و  گفت: در این رویداد فرهنگی آداب و رسوم محلی و موسیقی های محلی  این شهرستان برای میهمانان نوروزی علاقه مند به فرهنگ و هنر معرفی و آیین پخت پنج تن سمنوی شهرضا برگزار می شود.

فریدون الهیاری معرفی هر یک از ۲۳شهرستان این استان را در کاخ موزه چهلستون از برنامه های نوروزگاه اصفهان بیان کرد و افزود: همچنین در این رویداد فرهنگی هنرمندان صنایع دستی وجاذبه های گردشگری این شهرستان به بازدید کنندگان تا ساعت۱۶ امروز در کاخ موزه چهلستون معرفی می شود.

وی گفت: نوروزو نقالی خوانی، معرفی سوغات محلی همچون عسل و رعفران از دیگر برنامه های این نوروزگاه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: همچنین اجرای برنامه های عشایری همچون آیین های موسیقی و سنت های و فرهنگ بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی در چادرهای عشایری عرب جرقویه، قشقایی و بختیاری از دیگر برنامه های نوروزگاه اصفهان در بعد از ظهر است.

روستای تاریخی «دماب» در شمال غربی اصفهان و در فاصله صد کیلومتری شهر نجف آباد، ۶۰ کیلومتری شهر گلپایگان و ۴۰ کیلومتری خوانسار در منطقه ای بین این سه شهر قرار دارد.

دماب ، روستایی است در بخش مهردشت، شهرستان نجف‌آباد در استان اصفهان ایران در کنار جاده دهق، گلپایگان واقع شده است.

نوروزگاه اصفهان تا پایان تعطیلات نوروزی در کاخ موزه چهلستون ادامه دارد.