زمین خواری ۵هزار هکتاری در حوزه انتخابیه نجف آباد
زمین خواری ۵هزار هکتاری در حوزه انتخابیه نجف آباد
زمین‌خواری 5 هزار هکتاری در بخش کرون حوزه انتخابیه که پیش از این توسط قوه قضائیه جلوی آن گرفته شده بود بار  دیگر و با تصمیم هیأت وزیران مجدد در حال وقوع است.

زمین خواری ۵هزار هکتاری در حوزه انتخابیه نجف آباد

فارس: ابوالفضل ابوترابی گفت: زمین‌خواری ۵ هزار هکتاری در بخش کرون حوزه انتخابیه که پیش از این توسط قوه قضائیه جلوی آن گرفته شده بود بار  دیگر و با تصمیم هیأت وزیران مجدد در حال وقوع است.

ابوترابی افزود: این زمین‌خواری که به نام جهاد دانشگاهی اتفاق می‌افتد بر اساس تصمیم هیأت وزیران این مقدار زمین به مدت ۳۰ سال از منابع طبیعی گرفته شده و در اختیار جهاد دانشگاهی قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در ابتدای کار دولت آقای هاشمی این ۵ هزار هکتار زمین با تصمیم هیأت وزیران از منابع طبیعی گرفته شد و در اختیار شرکت مادر تخصصی دارویی شهید مدرس کرون قرار گرفت.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در چند سال قبل قوه قضائیه این ۵ هزار هکتار زمین را از شرکت مذکور گرفت و در اختیار منابع طبیعی قرار داد اما  حال با خبر شدیم که چند روز قبل با تصمیم هیأت رئیسه این زمین در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفته است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی ۱۰ سال است که ۱۵۰ هکتار از این زمین‌ها را در اختیار دارد و هیچ کاری نکرده چطور می‌تواند ۵ هزار هکتار زمین را مورد بهره‌برداری و استفاده قرار دهد.

نماینده مردم نجف‌آباد،در مجلس در پایان گفت:‌ از سوی دیگر جهاد دانشگاهی قادر نیست حقوق کارمندان خود را بپردازد چطور می‌تواند این زمین‌ها را اداره و مدیریت کند.

نجف آباد نیوز: اشاره ابوترابی به ورود قوه قضاییه به این پرونده، مربوط به زمانی است که مهدی حیدری (مجری یاس مدینه) این زمین ها را با ادعای اختصاص اراضی به سرمایه گذاری مشترک با یک شرکت مالزیایی خریداری کرده بود. در آن زمان ابوترابی دادستان کرون بود.

حیدری، چندی است بار دیگر در موضوع این زمین ها فعال شده و با انتشار فیلم ها و مصاحبه هایی، ادعا کرده طی این پرونده، در حق او و حوزه انتخابیه ظلم شده و او می توانسته هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم در این اراضی ایجاد کند.

در نقطه مقابل این ادعا، گفته می شود پولی که حیدری بابت خرید این زمین ها داده، بسیار کم بوده و به اصطلاح «مفت خری» کرده بوده است.

ابوالفضل ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی

مهدی حیدری

مهدی حیدری

زمین خواری ۵هزار هکتاری در حوزه انتخابیه نجف آباد