سخنرانی محمد پاکپور در لشکر۸ در سال۷۷+فیلم
سخنرانی محمد پاکپور در لشکر۸ در سال۷۷+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: آذر77، هم‌زمان با ایام میلاد امام حسین و روز پاسدار، لشکر8نجف‌اشرف مراسمی در نمازخانه پادگان عاشورا در نجف‌آباد برگزار می‌کند که طی آن بیشتر پاسداران و سربازان وظیفه لشکر حضور دارند.

سخنرانی محمد پاکپور در لشکر۸ در سال۷۷+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: آذر۷۷، هم‌زمان با ایام میلاد امام حسین و روز پاسدار، لشکر۸نجف‌اشرف مراسمی در نمازخانه پادگان عاشورا در نجف‌آباد برگزار می‌کند که طی آن بیشتر پاسداران و سربازان وظیفه لشکر حضور دارند.

در این مراسم، محمد پاکپور فرماندۀ وقت لشکر و حجت‌الاسلام بِلباسی مسئول وقت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سخنرانی می‌کنند که در این فیلم، صحبت‌های این دو نفر نشان داده می‌شود.

در ابتدای فیلم، فیلم‌بردار که به احتمال قوی علیرضا محمدی از پاسداران جوان لشکر است، ورودی نمازخانه و تابلوهای نصب شده در این محدوده را نشان می‌دهد که بر روی آن‌ها، تصاویری از دوران دفاع‌مقدس و مقطع پس از آن دیده می‌شود.

در نمای بعدی، دوربین به داخل نمازخانه رفته و حاضرین را نشان می‌دهد که در یکی از اولین نماها، حجت‌الاسلام یدالله پورهادی امام‌جمعه وقت نجف‌آباد را در کنار پاکپور، بلباسی، برخی مسئولان لشکر و تعدادی از والدین شهدای پاسدار لشکر نشان می‌دهد.

هم‌زمان، صدای پاسداری شنیده می‌شود که در جایگاه، مشغول خواندن متنی است که بخشی از آن در محکومیت فضاهای سیاسی و فرهنگی ایجاد شده در سطح کشور است. این مقطع زمانی، مصادف با اولین دوره ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی و دوران موسوم به اصلاحات بود.

در ادامه حجت‌الاسلام بلباسی صحبت کرده و پس از او محمد پاکپور سخنرانی می‌کند. در انتهای فیلم نیز مجری برنامه از حجت‌الاسلام پورهادی برای سخنرانی دعوت می‌کند.

یکی از نکات جالب این فیلم، تعداد زیاد سربازان وظیفه است به طوری‌که جمعیت آن‌ها، بیشتر فضای نمازخانه را پُر کرده.

سخنرانی محمد پاکپور در لشکر8 در سال77

سخنرانی محمد پاکپور در لشکر۸ در سال۷۷

 

 

سخنرانی محمد پاکپور در لشکر۸ در سال۷۷+فیلم