سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی در متروی نجف آباد به اصفهان
سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی در متروی نجف آباد به اصفهان

شهردار نجف آباد گفت: با پایان مطالعات اولیه یکی از مجموعه های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریالی در متروی نجف آباد به اصفهان این طرح در حال حاضر بایستی به تصویب شورای ترافیک استان و در ادامه کمیته‌ای با حضور نمایندگان دفتر فنی استانداری، متروی اصفهان و شهرداری برسد تا امکان فراهم […]

شهردار نجف آباد گفت: با پایان مطالعات اولیه یکی از مجموعه های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریالی در متروی نجف آباد به اصفهان این طرح در حال حاضر بایستی به تصویب شورای ترافیک استان و در ادامه کمیته‌ای با حضور نمایندگان دفتر فنی استانداری، متروی اصفهان و شهرداری برسد تا امکان فراهم شدن مراحل بعدی آن فراهم شود.

مسعود منتظری  بومی بودن و داشتن عرق نسبت به پیشرفت شهر را از مهمترین دلایل ورود این گروه سرمایه گذاری به پروژه متروی نجف آباد به اصفهان دانست و بیان کرد: با همکاری بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد ایجاد ایستگاه و دپوی مرکزی مترو در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع در این مجموعه دیده شده که با توجه به تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانشجو، نزدیکی به مناطق صنعتی کاوه و منتظریه و امکان دسترسی ساکنین ششمین منطقه شهر، نقطه مناسبی از دید کارشناسان بخش خصوصی تشخیص داده شده است.
وی همچنین ادامه مسیر این خط را به سمت میدان بسیج و شیخ بهایی و در ادامه بلوار طالقانی، دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی، گلزار شهدا، بنگاه میوه و دیگر نقاط واقع در مسیر دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر امکان انتقال اتوبوسی مسافران از دیگر نقاط شهر به ایستگاه های طراحی شده، متروی نجف آباد به اصفهان در طول مسیر خود امکان سرویس دهی به ساکنین شهرهای واقع در مسیر مانند گلدشت، کهریزسنگ، جوزدان و قلعه سفید را نیز خواهد داشت.
وی نداشتن هزینه آزادسازی در بخش عمده مسیر طراحی شده را دیگر امتیاز این خط دانست و گفت: برای بازگشت به موقع مبالغ سرمایه گذاری شده در این طرح که بسته به شرایط منطقه به صورت زیرزمینی و یا روی زمین اجرا خواهد شد، در حال طراحی و تدوین بسته های سرمایه گذاری مختلف طی یک تعامل و همکاری سازنده با فعالین بخش خصوصی هستیم که در قالب آن امکان درآمدزایی از ایستگاه های ایجاد شده به صورت تبلیغات محیطی و یا واگذاری املاک تجاری می تواند در نظر گرفته شود.
لازم به ذکر است، کلید اولیه این طرح در سال ۸۸ با اختصاص بودجه مطالعاتی توسط دولت زده شده ولی با ورود بخش خصوصی به موضوع مجددا مطالعات جامع تری با هزینه سرمایه گذار در این مورد انجام شد که طی آن ایستگاه ها و مسیر مناسبت تری طراحی شده است.

منبع:ایمنا