شهادت ۲۳۴ دانش آموز از دبیرستان منتظری نجف آباد
شهادت ۲۳۴ دانش آموز از دبیرستان منتظری نجف آباد
صدا و سیما: دبیرستان شهید محمد منتظری نجف آباد، با 234 دانش آموز شهید، رتبه نخست کشور از این لحاظ را به خود اختصاص داده و به «شهیدستان» معروف شده است.

شهادت ۲۳۴ دانش آموز از دبیرستان منتظری نجف آباد

صدا و سیما: دبیرستان شهید محمد منتظری نجف آباد، با ۲۳۴ دانش آموز شهید، رتبه نخست کشور از این لحاظ را به خود اختصاص داده و به «شهیدستان» معروف شده است.

این دبیرستان که در انتهای خیابان ۱۵خرداد شمالی هنوز به فعالیتش ادامه می دهد، در دهه ۶۰ بیش از ۱۲۰۰ دانش آموز در سه رشته علوم انسانی، ریاضی و علوم تجربی داشت.

در حالی که بیشتر لشکرهای مطرح کشور، توسط یک استان پشتیبانی می شد، شهرستان نجف آباد به تنهایی لشکر۸نجف اشرف را در طول ۸ سال دفاع مقدس، پشتیبانی کرده است.
نجف آباد، ۵۵ معلم شهید نیز دارد که هر کدام در مدارس مختلفی تدریس می کرده اند.

در کل استان اصفهان، ۵ مدرسه وجود دارد که هر کدام بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی و امنیت کشور کرده اند.

نجف آباد نیوز: این دبیرستان قدیمی، تا قبل از غائله قائم مقام رهبری در سال۶۸، به نام «دبیرستان آیت الله منتظری» نامگذاری شده بود. مشابه این اتفاق، برای خیابان منتظری نجف آباد نیز روی داده. به هر حال فارغ از این که چه نظری راجع به مرحوم آیت الله منتظری و اتفاقات مربوط به ایشان داریم، نباید تاریخ را تحریف کنیم.

مقام معظم رهبری ۲۹آذر۸۸ در پیام شان به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری، نوشتند: «ایشان فقیهی متبحّر و استادی برجسته بودند و شاگردان زیادی از ایشان بهره بردند. دورانی طولانی از زندگی آن مرحوم در خدمت نهضت امام راحل عظیم الشأن گذشت و ایشان مجاهدات زیادی انجام داده و سختی های زیادی در این راه تحمل کردند. در اواخر دوران حیات مبارک امام راحل امتحانی دشوار و خطیر، پیش آمد که از خداوند متعال میخواهم آن را با پوشش مغفرت و رحمت خویش بپوشاند  و ابتلائات دنیوی را کفاره ی آن قرار دهد.»

دبیرستان آیت الله منتظری نجف آباد

دبیرستان آیت الله منتظری نجف آباد

شهادت ۲۳۴ دانش آموز از دبیرستان منتظری نجف آباد