شهادت ۳برادر در ۲۴ساعت
شهادت ۳برادر در ۲۴ساعت
نجفعلی کریمی فرمانده گردان‌ ثامن الائمه لشکر8، اوایل چهارمین روز اسفند ماه در اوج درگیری‌های محدودۀ پل سوئیپ بر اثر اصابت تیر تک تیرانداز عراقی به قلبش، شهید می‌شود.

شهادت ۳برادر در ۲۴ساعت

نجفعلی کریمی فرمانده گردان‌ ثامن الائمه لشکر۸، اوایل چهارمین روز اسفند ماه در اوج درگیری‌های محدودۀ پل سوئیپ بر اثر اصابت تیر تک تیرانداز عراقی به قلبش، شهید می‌شود.

نجفعلی کریمی که دو برادر دیگرش هم در این عملیات و با فاصلۀ زمانی کمتر از ۲۴ساعت به شهادت می‌رسند و پیکرشان مثل خودش در اواخر سال۷۵ به زادگاه‌شان روستای هوره فلاورجان بر می‌گردد، چند شب مانده به عملیات، با رویایی صادقه به شهید شدن مطمئن می‌شود.

مرتضی بختیاری که ارتباطی قدیمی و دوستانه با خانواده کریمی داشته و دو برادر دیگر نجف‌علی نیز در گردان او حضور داشتند، می گوید: «از چند ساعت قبل از شهادت کریمی، تلاش می‌کردم با او تماس بگیرم. وقتی بی‌سیم‌چی نجف‌علی خبر شهادتش را داد، بی اختیار گوشی از دستم افتاد. قدرت‌الله و ولی‌الله برادران کریمی که این صحنه را دیدند، از شهادت برادرشان مطمئن شدند.»

بختیاری ادامه می‌دهد: «نجف‌علی چند وقت قبل از خیبر در منزل ما حرف‌هایی شبیه به تحلیل مهدی باکری از دوران پس از جنگ زد. معتقد بود برخی ممکن است با پایان جنگ، نظام و ارزش‌ها را رها کرده و مسیر متفاوتی را انتخاب کنند. همان شب تاکید کرد که اگر احتمال چنین سرنوشتی برای من هم وجود دارد، از خدا می‌خواهم که در همین عملیات شهید شوم.»

بعد از انتشار خبر شهادت نجفعلی کریمی، فرماندهان با التماس و حتی گریه اصرار دارند که برادرانش، در ماموریت چهار گردان شرکت نکنند ولی آن‌ها بقیه را دل‌داری داده و می‌گویند: «او برای خودش رفت و به هدفی که داشت رسید و ربطی به ما ندارد. ما هم وظیفه‌ای داریم که باید انجامش دهیم و تا آخرین لحظه خواهیم جنگید.» برادران کریمی جزء آخرین شهدای گردان چهارده‌معصوم هستند که حوالی ظهر پنجم اسفند نزدیک پل طلاییه به شهادت می‌رسند.

مصاحبه «مشرق» با برادر شهیدان کریمی

«حماسه مجنون»؛ عملکرد لشکر۸نجف اشرف در عملیات خیبر، کاری از ستاد تدوین لشکر۸نجف و انتشارات دارخوین

شهید نجفعلی کریمی و شهیدان ولی الله و قدرت الله کریمی

شهید نجفعلی کریمی و شهیدان ولی الله و قدرت الله کریمی

شهادت ۳برادر در ۲۴ساعت