عملکرد برخی ادارات، بین مردم و نظام فاصله خواهد انداخت
عملکرد برخی ادارات، بین مردم و نظام فاصله خواهد انداخت

امام جمعه نجف آباد گفت: با وجود خدمات ارزشمند نظام اسلامی در سالهای پس از انقلاب متاسفانه عملکرد نامطلوب برخی ادارات دولتی ضمن فراهم کردن بهترین دستاویز برای تبلیغات سوء دشمنان، شرایط را برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم و فاصله گرفتن از نظام اسلامی فراهم خواهد کرد. به گزارش خبرنگار ایمنا از […]

امام جمعه نجف آباد گفت: با وجود خدمات ارزشمند نظام اسلامی در سالهای پس از انقلاب متاسفانه عملکرد نامطلوب برخی ادارات دولتی ضمن فراهم کردن بهترین دستاویز برای تبلیغات سوء دشمنان، شرایط را برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم و فاصله گرفتن از نظام اسلامی فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی در دیدار با تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی ضمن اعلام این مطلب گفت: سختگیری قانون در حق اقشار ضعیف و بی توجهی نسبت به قدرتمندان از جمله نارضایتی های به حق مردم محسوب می شود که به عنوان مثال در حالی که بعضا کشاورزان واقعی اجازه کمترین ساخت و ساز در باغات خود را پیدا نمی کنند، عده ای سود جو در سایه بی توجهی مسئولان، با خُرد کردن زمین های کشاورزی اقدام به ساخت چندین ویلای مجهز به تمامی امکانات نظیر آب، برق و گاز می کنند.
حسناتی در ادامه وظیفه اصلی مسئولان را تسهیل قوانین در راستای بهتر زندگی کردن مردم دانست و افزود: برخی قوانین نظام مهندسی در شرایط سخت کنونی عرصه را برای اقشار ضعیف جامعه بسیار پیچیده کرده و مدیران مربوطه بایستی در کنار اهتمام به حفظ کیفیت ساخت و سازها، مانع از اعمال فشار بیش از حد به مردم شوند.
وی بیان داشت: در بخش  کارشناسی املاک و ساختمان ها نیز بعضا شاهد اعلام قیمت های بی حساب و کتاب و ناعادلانه ای هستیم که در پاره ای موارد به اختلاف قیمت های نجومی ما بین نظر دو ارزیابی کننده از یک ملک و یا ساختمان مشخص منجر می شود که این امر علاوه بر ایجاد هرج و مرج، زمینه سلب اعتماد مردم از سیستم موجود را هم فراهم کرده است.
حسناتی با انتقاد از وجود برخی ضعف های قانونی در برخورد با زمین خواران اظهار داشت: دستگاه قضایی باید در این زمینه ورود قوی تری داشته باشد و حتی در صورت فراهم نبودن شرایط لازم در سطح شهرستان، کار را از طریق استان و مراجع کشوری دنبال کرده و مانع از تحقق اهداف سودجویانه برخی افراد شناخته شده گردد.
وی در پایان اعلام داشت: خوشبختانه قوه قضائیه در سالهای اخیر تلاش های خوب و قابل تقدیری را در زمینه کاهش زمان دادرسی و صدور رای در پرونده های مختلف انجام داده ولی در کنار آن بایستی راهکارهای عملیاتی نیز جهت افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده ها در نظر گرفته شود.