مانع سرقت مغازه ها شوید
مانع سرقت مغازه ها شوید

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی نجف آباد، توصیه هایی را برای کاهش یا جلوگیری از سرقت مغازه ها ارائه کرده است: از چیدن اجناس و اشیاء کم حجم در خارج از مغازه که احتمال سرقت آنها وجود دارد خودداری کنید. ـ وجوه نقد را به اندازه نیاز روزانه در جای مطمئن نگهداری کنید. ـ به کارگران […]

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی نجف آباد، توصیه هایی را برای کاهش یا جلوگیری از سرقت مغازه ها ارائه کرده است:

از چیدن اجناس و اشیاء کم حجم در خارج از مغازه که احتمال سرقت آنها وجود دارد خودداری کنید.
ـ وجوه نقد را به اندازه نیاز روزانه در جای مطمئن نگهداری کنید.
ـ به کارگران و خدمه خود اجازه ندهید که دیگران را به عنوان دوست و همشهری به محل کار بیاورند.
ـ فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و فرش و اشیاء‌گران قیمت شماره سریال و مشخصات اجناس موجود خود را در دفاتر مخصوص ثبت کنند تا چنانچه سرقتی رخ داد کمکی در کشف اجناس مسروقه باشد.
ـ هرگز دسته‌های پول اسکناس خود را در انظار شمارش نکنید چون موجب تحریک سارقان خواهد شد.
ـ در مغازه‌های طلا و جواهرفروشی هنگام شروع و پایان کار سعی کنید که تنها و در دید دیگران نباشید و حتماً در مغازه بسته باشد.
ـ در صورت امکان از اقلام و اموال گران‌بهای خود عکس داشته باشید.
ـ در سرقت شبانه مغازه و اماکن تجاری معمولاً سارقان با شکستن شیشه‌های در ورودی به وسیله چکش و یا میله آهنی و یا سنگ‌هایی که در داخل پارچه پیچیده شده و یا اشیاء دیگر و همچنین بریدن و باز کردن ویترین‌ها با استفاده از الماس و اره‌های شیشه‌بری اقدام به سرقت اجناس داخل مغازه می‌کنند؛ با این عمل آثار انگشت سارقان روی شیشه‌ها باقی مانده و یا چنانچه مجروح شده باشند لکه‌های خون آنها روی خرده شیشه‌ها باقی می‌ماند.
توصیه می‌شود از جمع‌آوری شیشه‌های خرد شده و دست زدن به آنها جداً خودداری کنید.
ـ مراقب مراجعان و نوع عملکرد آنها باشید.
ـ در صورتی که مراجعه کننده زمینه‌ای فراهم کند تا صاحب مغازه حتی برای لحظه‌‌ای مجبور به ترک مغازه شود، او باید یک نفر مورد اعتماد را به جای خود بگمارد زیرا ممکن است همدست سارق در غیاب صاحب مغازه اقدام به داخل زنی کند.
ـ در حضور مشتری ناشناس، به منظور آوردن بعضی از اجناس مورد تقاضای وی به پستو و یا قسمت انتهای مغازه خود نروید.
ـ در صورتی که مشتری ناشناس اقلام خریداری شده را به زمین ریخته و وانمود کرد که احتیاج به کمک دارد بیشتر مراقب مغازه و دخل خود باشید.