مداحی و سینه‌زنی رزمندگان لشکر۸ در سال۶۵+فیلم
مداحی و سینه‌زنی رزمندگان لشکر۸ در سال۶۵+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم، که مهر۶۵ در آستانه ماه محرم ضبط شده، بخشی از مراسم مداحی، سینه‌زنی و قرائت زیارت عاشورای رزمندگان لشکر8نجف‌اشرف به تصویر کشیده شده است.

مداحی و سینه‌زنی رزمندگان لشکر۸ در سال۶۵+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم، که مهر۶۵ در آستانه ماه محرم، هم‌زمان با سالگرد عملیات قادر و در حوالی کرمانشاه در مقر موسوم به «قلی‌آباد» توسط مجتبی پیرمرادیان از نجف‌آباد ضبط شده، بخشی از مراسم مداحی، سینه‌زنی و قرائت زیارت عاشورای رزمندگان لشکر۸نجف‌اشرف به تصویر کشیده شده است.
در ابتدای فیلم و در شرایطی که صدای مربوط به محل اصلی برگزاری مراسم به شکل زیرصدا شنیده می‌شود، جمعی از رزمندگان دیده می‌شود که در دو گروه جدا ولی هماهنگ با هم عبارت‌هایی را در قالب مداحی تکرار کرده و حرکت می‌کنند.
در حین حرکت، برخی چهره‌ها بهتر نشان داده می‌شوند که یکی‌شان مجید یزدانی نیروی باسابقۀ بهداری لشکر است.
پس از دقایقی، گروه عزادار به محل اصلی مراسم رسیده و با شربت پذیرایی می‌شوند. در ادامه و هم‌زمان با اعلام مجری و آماده شدن جمعیت جهت قرائت زیارت عاشورا، فیلم‌بردار تلاش دارد تعدادی از چهره‌های شاخص لشکر را نشان دهد که یکی از اولین آن‌ها، مصطفی نصر فرماندۀ وقت گردان انبیاء و کادر فرماندهی آن است.
با شروع قرائت زیارت عاشورا، دوربین باز هم تلاش می‌کند برخی چهره‌های شاخص لشکر را نشان دهد که از بین آن‌ها برخی مانند مرحوم قاسم محمدی، عباس نیلفروشان، محمدرضا ابراهیم‌زاده و حمیدرضا زمانیان را تاکنون شناخته‌ایم.
تصویر پایانی هم روی چهره مرحوم قاسم محمدی تمرکز دارد که در آن مقطع زمانی با توجه به سفر شهید احمد کاظمی به حج، به نوعی ارشدترین مسئول لشکر محسوب می‌شد.
در آن مقطع زمانی قرار بود عملیاتی در این منطقه صورت گیرد ولی در نهایت لغو شد.
تصاویر، تزیینی هستند.

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

 

مداحی و سینه‌زنی رزمندگان لشکر۸ در سال۶۵+فیلم