موفقیت چینی ها در مهار کرونا
موفقیت چینی ها در مهار کرونا
کرونا که شروع شد، ما و چینی ها در جمع 10 تا 15 کشور اول جهان بودیم ولی الآن ما همان محدوده را بالا و پایین می کنیم و چین با بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون جمعیت، در رده های 50 به بعد قرار گرفته.

موفقیت چینی ها در مهار کرونا

این تصویری از آماری جهانی کرونا است که به صورت لحظه ای توسط پایگاه اطلاع رسانی https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries منتشر می شود و بیشتر رسانه های معتبر جهان، به همین اعداد و ارقام استناد می کنند. کرونا که شروع شد، ما و چینی ها در جمع ۱۰ تا ۱۵ کشور اول جهان بودیم ولی الآن ما همان محدوده را بالا و پایین می کنیم و چین با بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون جمعیت، در رده های ۵۰ به بعد قرار گرفته.

دو شاخص مهم در این جدول، میزان فوت روزانه به ازای یک میلیون جمعیت و سرجمع مرگ و میرها به ازای یک میلیون جمعیت است.

در حال حاضر چین روزانه به ازای ۱ میلیون جمعیت، فقط ۳ نفر فوتی دارد ولی ایران ۴۱۳ نفر

در سرجمع مرگ و میرها نیز چین به عدد ۶۰ نفر به ازای یک میلیون رسیده اند و ایران به ۷۲۶۵ نفر

چند عامل را باید در این موفقیت چین موثر دانست:

مسئولان شان، به ویژه مسئولان ارشد، در این چند سال طوری حرف و عمل شان یکی بوده که اعتماد متقابل مردم و مسئولان، در سطح بالایی است. این طور نیست که وقتی مسئولی بگوید فلان چیز فراوان است یا ارزان می شود، مردم بترسند که حتما خبری خواهد شد.

چینی ها، اگر محدودیتی ایجاد کردند، تمام جوانبش را در نظر گرفتند. اگر کاسبی را بیکار کردند، دولت خسارتش را جبران کرد و این طور نبود که بگویند قسط وام و چک را نمی گیرند ولی بگیرند.

چینی ها، دستورات و اقدامات بهداشتی را خیلی قاطعانه اجرا کردند و این طور نبود که همه چیز تعطیل شود ولی جاهایی مثل مسافرت ها فعال باشد.

چینی ها، به جای تبدیل بیماران مظلوم کرونایی به موش آزمایشگاهی غربی ها و گسترش و تشدید بیماری، از طب سنتی چند هزار ساله خود کمک گرفتند. البته منظورمان از طب سنتی، پزشکان تحصیل کرده در دانشگاه های معتبر کشور هستند که نمونه شان را می توانید در برنامه «انارستان» شبکه افق ببینید؛ نه عده ای سودجو و بعضا بی سواد که فقط وجهه طب چند هزار ساله ایرانی را خراب کرده اند.

صفحه اینستاگرام انارستان:
instagram.com/anarestan_tv

آمار جهانی کرونا در 11 آبان 99

آمار جهانی کرونا در ۱۱ آبان ۹۹

موفقیت چینی ها در مهار کرونا