میزبانی دانشگاه آزاد نجف آباد از همایش ملی ادبیات غنایی
میزبانی دانشگاه آزاد نجف آباد از همایش ملی ادبیات غنایی

دبیر علمی همایش اولین همایش ملی ادبیات غنایی گفت: همایش ملی ادبیات غنایی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه با هدف تقویت و غنای ادبیات غنایی در محورهای مختلف علوم انسانی، هنر و بازاندیشی متون ادبیات غنایی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد برگزار می‌شود. محبوبه خراسانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه […]

دبیر علمی همایش اولین همایش ملی ادبیات غنایی گفت: همایش ملی ادبیات غنایی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه با هدف تقویت و غنای ادبیات غنایی در محورهای مختلف علوم انسانی، هنر و بازاندیشی متون ادبیات غنایی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد برگزار می‌شود.

محبوبه خراسانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به محورهای همایش ادبیات غنایی اظهار کرد: محورهای همایش را گسترده در نظر گرفتیم تا حوزه‌های مختلف علوم انسانی و هنر را پوشش دهد و به غنای ادبیات غنایی بیفزاید. این گستردگی محورها، ادبیات غنایی را با ادبیات تطبیقی، تعلیمی، حماسی، نقد ادبی، تاریخ، اسطوره، فرهنگ عامیانه، شعر آیینی، ادبیات پایداری، روانشناسی، جامعه‌شناسی، موسیقی، نگارگری، نقاشی، معماری و ادبیات نمایشی پیوند می‌زند.

وی ادامه داد: از ۴۰۰ مقاله ارسال شده حدود ۲۰۰ مقاله در حوزه‌های مختلف برای سخنرانی، چاپ در مجله تخصصی مطالعات زبان و ادبیات غنایی گروه ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد، مجموعه مقالات و پوستر انتخاب شده است. این مقالات علاوه بر مقالات هیات‌ علمی از دانشجویان نیز پذیرفته شده است.

مدیر گروه ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با بیان اینکه مقالات ارسال شده از استان‌های مختلف غربی و استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان ارسال شده است، افزود: بیشترین مقالات ارسال شده از استان‌های اصفهان و تهران است.

خراسانی با اشاره به حضور یک مهمان خارجی از کشور پاکستان در همایش ملی ادبیات غنایی توضیح داد: از دکتر فلیحه زهرا کاظمی رییس گروه ادبیات و زبان فارسی دانشگاه ال سی بانوان لاهور پاکستان به منظور تقویت پیوندهای ادبیات فارسی بین این دو کشور و انجام مذاکراتی برای تبادل استاد و دانشجو دعوت به عمل آمده است.

وی اضافه کرد: دکتر فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان سخنران وی‍ژه این همایش است، همچنین دکتر تقی پورنامداریان و دکتر بهار مختاریان سخنرانی می‌کنند. علاوه بر این دکتر مصطفی گرجی برگزارکننده کارگاه آیین پژوهش و روش تحقیق در متون ادبی در این همایش است. معاونت پ‍‍‍ژوهشی دانشگاه آزاد نجف‌آباد میزبان این همایش و گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه نیز مدیریت آن را بر عهده دارد.