نجف‌آباد، هنوز شهرستان ویژه نشده
نجف‌آباد، هنوز شهرستان ویژه نشده
نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: در شرایطی که جایگاه شهرستان نجف‌آباد در سال92 به «فرمانداری ویژه» ارتقا پیدا کرد ولی به دلیل عدم صدور ابلاغ لازم از سوی دولت و اجرا نشدن مصوبات مورد نیاز، این ویژه بودن تاکنون عملیاتی نشده است.

نجف‌آباد، هنوز شهرستان ویژه نشده

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس گفت: در شرایطی که جایگاه شهرستان نجف‌آباد در سال۹۲ به «فرمانداری ویژه» ارتقا پیدا کرد ولی به دلیل عدم صدور ابلاغ لازم از سوی دولت و اجرا نشدن مصوبات مورد نیاز، این ویژه بودن تاکنون عملیاتی نشده است.

ابوالفضل ابوترابی گفت: این شکل از ارتقاء، از ابتکارات دوران احمدی‌نژاد بود و بایستی در مقطع حسن روحانی روند عملیاتی شدن آن تکمیل می‌شد ولی دولت در خصوص هیچ‌کدام از شهرهای ویژه کشور، این‌کار را به دلیل مسائل سیاسی انجام نداد.

ابوترابی اضافه کرد: در کل کشور، ۴۳شهر به فرمانداری ویژه ارتقاء پیدا کرده‌اند ولی از این تعداد، تنها در مورد ۱۲شهر که تمامی‌شان قصد تبدیل به استان دارند، شرایط و قوانین یک فرمانداری ویژه اعمال شده است.

طبق قانون، هر شهری که به فرماندری ویژه ارتقاء داده شود، فرماندار آن به عنوان معاون استاندار شناخته شده و می‌تواند در جلسات مهم استانی حضور داشته باشد. روسای دیگر ادارات نیز در جایگاه معاون مدیرکل محسوب گردیده و دست‌شان برای جذب اعتبارات و امکانات، بسیار بازتر خواهد بود. تخصیص اعتبارات بیشتر، دیگر ویژگی یک فرمانداری ویژه است.

نجف‌آباد، پس از شهرهای اصفهان و کاشان، سومین فرمانداری ویژه استان محسوب می‌شود.

فرمانداری نجف آباد

فرمانداری نجف آباد

نجف‌آباد، هنوز شهرستان ویژه نشده