نمایشگاه دهه فجر سال۶۳ در نجف‌آباد+فیلم
نمایشگاه دهه فجر سال۶۳ در نجف‌آباد+فیلم
خانه ایثار نجف آباد:در این فیلم که بهمن63 توسط مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) ضبط شده، نمایشگاه برپا شده در نجف‌آباد به مناسبت ایام دهه فجر نشان داده می‌شود.

نمایشگاه دهه فجر سال۶۳ در نجف‌آباد+فیلم

خانه ایثار نجف آباد:در این فیلم که بهمن۶۳ توسط مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) ضبط شده، نمایشگاه برپا شده در نجف‌آباد به مناسبت ایام دهه فجر نشان داده می‌شود.

در این نمایشگاه که محل آن‌را نتوانسته‌ایم شناسایی کنیم، ادارات و ارگان‌های مختلف دولتی شهرستان، غرفه‌های مختلفی را برپا کرده‌اند و دوربین به ترتیب بخش‌هایی از آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

در خلال نشان دادن این غرفه‌ها، برخی آهنگ‌های انقلابی و گاهی صدای یک خروس به صورت زیرصدا شنیده می‌شود.

در اولین بخش، غرفه بنیادشهید نشان داده شده و در ادامه غرفه بهزیستی به تصویر کشیده می‌شود که در آن یک نوجوان نابینا مشغول خواندن کتاب به کمک خط بریل است.

بخش بعدی، غرفه اداره کشاورزی و سازمان تعاون روستایی است و در ادامه غرفه جمعیت هلال‌احمر نشان داده می‌شود که با توجه به ارتباط این مجموعه با موضوع آزادگان و رزمندگان مفقودالاثر، تعدادی از تصاویر رزمندگان آزاده یا شهید در فضای غرفه به چشم می‌آید. در آن زمان تصور می‌شد برخی از این رزمنده‌ها (مانند شهید محمد قوقه‌ای) اسیر شده‌اند.

نمونه نامه‌های آزادگان، غرفه «طرح کاد» آموزش و پرورش، آثار هنرآموزان هنرستان کشاورزی شهید پارسا، نمونه‌ای از فعالیت‌های جهادسازندگی نجف‌آباد و غرفه سپاه نجف‌آباد با نمونه‌هایی از انواع اسلحه‌ها و مهمات نظامی و نمونه بازسازی شده یک عملیات، از دیگر موارد نشان داده شده در فیلم هستند.

گزارشی از عملکرد جهادسازندگی، غرفه توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد، غرفه آزمایشگاه مرکزی شهید احمد حجتی و برخی آموزش‌های ترویجی کشاورزی مانند آبیاری قطره‌ای و بارانی از دیگر مواردی هستند که اصفهانی در این فیلم به آن‌ها توجه کرده.

تصاویر، تزیینی هستند.

جهاد سازندگی نجف آباد

جهاد سازندگی نجف آباد

 

نمایشگاه دهه فجر سال۶۳ در نجف‌آباد+فیلم