نمایندگان مجلس اجازه تکرار بیانیه الجزایر را ندهند
نمایندگان مجلس اجازه تکرار بیانیه الجزایر را ندهند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف‌آباد گفت: نمایندگان ملت در مجلس نباید اجازه دهند که تجربه بیانیه الجزایر دوباره تکرار شود؛ چراکه آمریکا در بیانیه الجزایر هم به تعهدات خود عمل نکرد. ایزدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد  با اشاره به سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص جمع آوری سانتریفیوژهای غیر فعال […]

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف‌آباد گفت: نمایندگان ملت در مجلس نباید اجازه دهند که تجربه بیانیه الجزایر دوباره تکرار شود؛ چراکه آمریکا در بیانیه الجزایر هم به تعهدات خود عمل نکرد.

ایزدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد  با اشاره به سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص جمع آوری سانتریفیوژهای غیر فعال در نطنز، گفت: این مسئله این سوال را به افکار عمومی متبادر می کند که آیا طرف های غربی و به ویژه آمریکایی ها تضمین های لازم را در خصوص لغو کامل همه تحریم ها را به ایران داده اند؟

 وی افزود: لغو کامل همه تحریم‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری در نامه ایشان به دولت در خصوص تایید مشروط برجام بوده است و همچنین مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیز در این خصوص به صورت عمومی اعلام شده است و باید دید آیا طرف غربی تضمین لازم را در این خصوص به ایران داده اند یا اینکه هنوز این تضمین ها از طرف آن ها داده نشده است.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد تصریح کرد: اگر دولت و سازمان انرژی اتمی پیش از گرفتن تضمین های لازم مبادرت به جمع آوری سانتریفیوژها کنند، در حقیقت دولت برگ برنده خود در مواجهه با آمریکایی ها و امکان وادار کردن آن ها به انجام تعهدات خود که در راس این تعهدات لغو کامل و یکجای همه تحریم هاست، را از دست داده است.

 ایزدی در ادامه بیان داشت: پیشتر در مورد موضوعاتی متذکر شده بودیم، نمایندگان ملت در مجلس نباید اجازه دهند که تجربه بیانیه الجزایر دوباره تکرار شود؛ چراکه آمریکا در بیانیه الجزایر هم به تعهدات خود عمل نکرد و در مرام آمریکایی ها از این دست پیمان شکنی ها در مورد کشورهای دیگر نیز در تاریخ فراوان مشاهده می شود.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: اصرار دولت بر تعجیل در اجرای برجام آن هم پیش از گرفتن تضمین های لازم از طرف آمریکایی، اگر در راستای یک رفتار سیاسی و انتخاباتی باشد زیان های بسیاری را در پی خواهد داشت؛ چرا که به موضوعات مهم مربوط به امنیت ملی نباید با عینک جناحی نگریست و نباید از این موضوعات برداشت های سیاسی در جهت انتخابات داشت.

منبع:خبرگزاری دانشجو