در هیچ کلاس فوق برنامه‌ای شرکت نکردم
در هیچ کلاس فوق برنامه‌ای شرکت نکردم

نفر هفتم کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه علوم انسانی گفت: من به جز شرکت در آزمون یک موسسه مشخص در هیچ کلاس فوق‌برنامه‌ای شرکت نکرده‌ام. روز گذشته اسامی نفرات برتر کنکور از سوی سازمان سنجش منتشر شد که در این میان همچون سال‌های گذشته دانش‌آموزان اصفهانی خوش درخشیدند. فاطمه غلامی نفر هفتم کنکور سراسری […]

نفر هفتم کنکور سراسری سال ۹۴ در گروه علوم انسانی گفت: من به جز شرکت در آزمون یک موسسه مشخص در هیچ کلاس فوق‌برنامه‌ای شرکت نکرده‌ام.

روز گذشته اسامی نفرات برتر کنکور از سوی سازمان سنجش منتشر شد که در این میان همچون سال‌های گذشته دانش‌آموزان اصفهانی خوش درخشیدند.

فاطمه غلامی نفر هفتم کنکور سراسری رشته علوم انسانی متولد سال ۱۳۷۶ دانش‌آموز دبیرستان فرزانگان شهرستان نجف‌آباد است که امسال رتبه هفتم کنکور سراسری رشته علوم انسانی را کسب کرده است.

پدر وی کارمند بازنشسته و مادرش خانه‌دار است و تنها فردی است که در بین نزدیکان موفق به کسب رتبه تک رقمی در کنکور سراسری شده است.

خبرنگار فارس گفت‌وگویی با فاطمه غلامی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

فارس: شما به عنوان رتبه هفتم کنکور در رشته علوم انسانی آیا در دوران دانش‌آموزی نیز جزو دانش‌آموزان برتر کلاستان بودید؟

غلامی: بله من در طول دوران تحصیل همیشه جزو دانش‌آموزان خوب مدرسه بودم و در چند سال اخیر یعنی دوران دبیرستان که تلاش دانش‌آموزان برای رقابت بیشتر می‌شد من هم واقعاً تلاش کردم.

فارس: قبل از شرکت در کنکور سراسری آیا فکر می‌کردید که چنین رتبه‌ای را کسب کنید؟

غلامی: بله من همیشه تلاش خود را برای بهترین بودن انجام می‌دادم و در سال‌های پایانی دبیرستان هم برای کنکور تلاش زیادی کردم و با موفقیت‌هایی که در آزمون‌ها داشتم انتظار داشتم که رتبه خوبی در کنکور کسب کنم.

فارس: میانگین مطالعه روزانه‌تان چقدر بود؟

غلامی: من در تیر ۹۳ که تابستان طلایی بود در هفته بین ۴۰ تا ۴۶ ساعت درس می‌خواندم اما در دوران مدرسه این میزان کمتر شد و دوباره هرچه به زمان کنکور نزدیک‌تر می‌شدیم میزان مطالعه را افزایش می‌دادم. در خواندن درس بیشتر از اینکه به کمیت اهمیت دهم به کیفیت اهمیت می‌دادم و خودم را در قید و بند ساعت‌ها قرار نمی‌دادم.

فارس: چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور دارید؟

غلامی: به افرادی که امسال برای کنکور درس می‌خوانند توصیه می‌کنم حتما برنامه‌ریزی و پشتکار داشته باشند و هیچ‌وقت امیدشان به خدا را از دست ندهند و کمتر به مسائل حاشیه‌ای توجه کنند تا توجهشان به طور کامل معطوف به درس شود.

فارس: چه رشته و دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید؟

غلامی: من از دوران تحصیل خود به رشته‌های تاریخ، حقوق و روانشناسی علاقه‌مند بودم اما در حال حاضر اولویت نخستم به احتمال زیاد روانشناسی است که قصد دارم به امید خدا در دانشگاه تهران تحصیل کنم.

فارس: اگر موسسات آموزشی برای تبلیغ به سراغ شما بیایند آیا حاضرید برای آنها تبلیغ کنید؟

غلامی: من به جز شرکت در آزمون یک موسسه مشخص در هیچ آزمون و کلاس فوق‌العاده دیگری شرکت نکرده‌ام و از موسسات دیگر حمایتی نمی‌کنم زیرا این عمل را خلاف واقع می‌دانم و به آن هیچ اعتقادی ندارم.