پرداخت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان نجف آبادی
پرداخت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان نجف آبادی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: جهاد کشاورزی نجف آباد در سال گذشته با پرداخت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان، توانست رتبه نخست استان کسب کند و ضریب مکانیزاسیون شهرستان را نیز با ۴۲ صدم درصد افزایش برساند. به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، مجتبی مطهری اظهار داشت: ۱۴ میلیارد ریال […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: جهاد کشاورزی نجف آباد در سال گذشته با پرداخت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان، توانست رتبه نخست استان کسب کند و ضریب مکانیزاسیون شهرستان را نیز با ۴۲ صدم درصد افزایش برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، مجتبی مطهری اظهار داشت: ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات که با نرخ سود ۱۸درصد و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان پرداخت شد به خرید تراکتور و ادواتی مانند چیزل پکر، رتیواتور، موور، ریک، خرمنکوب بوجاری چند کاره، قفس ۴ طبقه تمام اتوماتیک مرغ تخم گذار، آبخوری نیپل و دانخوری زنجیری اختصاص پیدا کرده است.
وی با اشاره به رشد نزدیک به ۳۳۰درصدی میزان تسهیلات پرداختی نسبت به تخصیص اولیه صورت گرفته از خط اعتباری مکانیزاسیون گفت: از مجموع ۱۹ کمباین و ۸۱۶ تراکتور فعال در شهرستان، بیش از ۶۰درصد دارای عمر بالاتر از ۱۳ سال هستند که تلاش می شود با تخصیص چنین اعتباراتی زمینه نوسازی تجهیزات مذکور و بالطبع کاهش هزینه های تولید را فراهم کنیم.
مدیر جهاد کشاورزی نجف آباد ادامه داد: در راستای افزایش بهره وری از استخرهای ذخیره آب کشاورزی، توزیع بچه ماهی گرمابی توسط شرکت های شیلاتی مورد تایید سازمان دامپزشکی استان آغاز شده که علاقه مندان می توانند برای تهیه این ماهی ها حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به این مدیریت مراجعه کنند.
لازم به ذکر است، پرورش این گونه ماهیان علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان، نقش مهمی نیز در جلوگیری از رویش گیاهان آبزی و از بین بردن لارو حشرات و تخم قورباغه ها در استخر های ذخیره آب کشاورزی دارد.