کاشانی ها رمان نویسنده نجف آبادی را  بررسی می کنند
کاشانی ها رمان نویسنده نجف آبادی را  بررسی می کنند

 روند رمان نویسی دهه ۹۰ با تکیه بر دو رمان«روضه نوح» نوشته حسن محمودی و«شاه بی شین» نوشته محمدکاظم مزینانی، بررسی می شود. رمان «روضه نوح» از سوی منتقدان مجله تجربه به عنوان بهترین رمان منتشر شده در سال ۹۳ انتخاب شد و نامزد دریافت جایزه رمان اکنون بود. این رمان روایتی از جامعه ایرانی […]

 روند رمان نویسی دهه ۹۰ با تکیه بر دو رمان«روضه نوح» نوشته حسن محمودی و«شاه بی شین» نوشته محمدکاظم مزینانی، بررسی می شود. رمان «روضه نوح» از سوی منتقدان مجله تجربه به عنوان بهترین رمان منتشر شده در سال ۹۳ انتخاب شد و نامزد دریافت جایزه رمان اکنون بود.

رمان

این رمان روایتی از جامعه ایرانی در دوران جنگ هشت ساله است و نگاهی متفاوت و تازه به آن سال ها دارد. دیار نون محل وقوع اتفاقات رمان روضه نوح است. رمان«شاه بی شین» منتشر شده در سال ۹۲ از سوی انتشارات سوره مهرهم برنده کتاب سال جایزه ادبی جلال آل احمد بود و در سال ۱۳۸۶ در نخستین جشنواره داستان انقلاب به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

«شاه بی شین» روایتگر لحظات آخر زندگی مردی است که روزگاری در اوج قدرت بوده است و حال با مرگ تنها مانده است. بررسی روند رمان نویسی دهه ۹۰ با حضور محمد کاظم مزینانی، حسن محمودی و احمد ابوالفتحی نویسنده مجموعه داستان«پل ها» عصر روز پنج شنبه ۱۰ دی ماه، ساعت ۱۹ در محل خانه عامری ها با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار می شود.
منبع:کانال تلگرامی داستان ایرانی