گردهمایی خانوادگی پاسداران لشکر۸ در سال۷۸+فیلم
گردهمایی خانوادگی پاسداران لشکر۸ در سال۷۸+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که به احتمال زیاد پاییز78 (یا77) در مجموعه شهید کاظمی و پادگان عاشورا در نجف‌آباد ضبط شده، بخش‌هایی از گردهمایی خانوادگی پاسداران لشکر8نجف‌اشرف نشان داده می‌شود.

گردهمایی خانوادگی پاسداران لشکر۸ در سال۷۸+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که به احتمال زیاد پاییز۷۸ (یا۷۷) در مجموعه شهید کاظمی و پادگان عاشورا در نجف‌آباد ضبط شده، بخش‌هایی از گردهمایی خانوادگی پاسداران لشکر۸نجف‌اشرف به مناسبت روز زن و ولادت حضرت فاطمه(س) نشان داده می‌شود.

این فیلم با نمایش بخش‌هایی از سالن اصلی مجموعه فرهنگی تفریحی شهید احمد کاظمی (در آن زمان به این نام شناخته نمی‌شد) شروع می‌شود که در آن تعدادی از خانواده‌های پاسداران لشکر۸ در حال پذیرایی شدن، دیده می‌شوند.

در ادامه، دوربین به خارج از این سالن می‌رود و فضای سبز این مجموعه را نشان می‌دهد که از نکات قابل توجه آن می‌توان به کوچکی درختان این بخش اشاره کرد. بخشی از میز و صندلی‌های برنامه در این محوطه چیده شده و در نمایی دورتر، ساختمان‌های این مجموعه و مجتمع مسکونی قدر دیده می‌شود.

از دیگر نکات جالب این فیلم که احتمال دارد برخی بازنشستگان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نجف‌آباد نیز در آن حضور دارند، می‌توان به تعداد به نسبت زیاد فرزندان خانواده‌ها و پوشش خاص اقشار مختلف اشاره کرد.

در این بخش از فیلم، برخی خانواده‌ها دیده می‌شوند که در فضای سبز مجموعه نشسته‌اند که از بین آن‌ها تاکنون فقط توانسته‌ایم محمد‌علی فاضل و محمدرضا جلالی را شناسایی کنیم که حوالی دقیقه سه فیلم، دیده می‌شوند.

در ادامۀ این برنامه، خانواده‌ها به وسیلۀ مینی‌بوس و اتوبوس به غرب پادگان عاشورا برده می‌شوند تا شاهد رزمایشی کوچک با حضور دستگاه‌های زرهی مختلف به ویژه تانک‌های T72s باشند. برخی معتقدند لشکر۸ اولین یگان سپاه بود که این مدل تانک‌ها را از روسیه دریافت کرد و برای ادعای خود به رنگ به اصطلاح فابریک تانک‌های حاضر در فیلم استناد می‌کنند.

گفته شده الحاق این دستگاه‌های زرهی به لشکر۸نجف، با پیگیری‌های ویژه شهید احمد کاظمی انجام شده که تا اواخر سال۷۶ فرماندهی این لشکر را بر عهده داشت.

در بخشی از فیلم، صدای یکی از پاسداران لشکر شنیده می‌شود که در بلندگو، از طرف فرماندهی لشکر (محمد پاکپور)، ورود حاضرین به تیپ یکم انبیاء را خوش‌آمد می‌گوید. در آن مقطع، لشکر۸نجف دارای دو تیپ یکم انبیاء و تیپ سوم بقیه‌الله شهرضا بود.

حوالی دقیقه هشت فیلم، محمد پاکپور فرمانده وقت لشکر۸نجف وارد محدوده اجرای برنامه می‌شود که او را برخی پاسداران مانند حسین عابدینی، اصغر عربپور و حسن سالمی همراهی می‌کنند.

در این بخش برنامه، خانواده‌های پاسداران از پشت فنس شاهد اجرای برنامه دستگاه‌های زرهی به ویژه تانک‌های T72s هستند. در این بین، دوربین گاهی فعالیت دستگاه‌های زرهی را نشان می‌دهد و گاهی به سراغ خانواده‌ها می‌رود.

در حوالی دقیقۀ چهارده فیلم، یکی از پاسداران نشان داده می‌شود که میکروفن به دست دارد و جملاتی حماسی را برای حاضرین بیان می‌کند.

طی دقایق پایانی فیلم، دوربین به سراغ تعدادی دستگاه زرهی می‌رود که به حالت نمایشی استقرار پیدا کرده‌اند و پاسداران و خانوادۀ آن‌ها در بین‌شان حضور دارند.

بخش پایانی فیلم، بخش نمایش سلاح‌های نیمه‌سنگین و سنگین لشکر مانند انواع ادوات ضدزره، قبضه‌های ضدهوایی و توپخانه نشان داده می‌شود. در این‌جا، صدای علیرضا افتخاری هم از بلندگوهای محوطه پخش می‌شود.

تصاویر، تزیینی هستند.

پادگان عاشورا در نجف آباد. لشکر 8 نجف اشرف

پادگان عاشورا در نجف آباد. لشکر ۸ نجف اشرف

 

گردهمایی خانوادگی پاسداران لشکر۸ در سال۷۸+فیلم