گمنامی سومین نماینده شهید نجف آباد در مجلس+ تصاویر
گمنامی سومین نماینده شهید نجف آباد در مجلس+ تصاویر

با وجود اینکه شخصیت هایی مانند شهیدان محمد منتظری و سید حسن آیت نمایندگان نجف آباد و تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی، کم و بیش برای بیشتر مردم شناخته شده اند ولی در این میان کمتر کسی می داند که شهرستان نجف آباد تاکنون ۳ نماینده مجلس شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده […]

با وجود اینکه شخصیت هایی مانند شهیدان محمد منتظری و سید حسن آیت نمایندگان نجف آباد و تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی، کم و بیش برای بیشتر مردم شناخته شده اند ولی در این میان کمتر کسی می داند که شهرستان نجف آباد تاکنون ۳ نماینده مجلس شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد شهید حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا رحیمی حاجی آبادی نماینده دوره های اول و دوم مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی سومین نماینده شهید مجلس از نجف آباد محسوب می شود که تاکنون کار رسانه ای چندانی پیرامون شخصیت آن انجام نگرفته است.

رحیمی در دومین دوره تصدی نمایندگی مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، در زمان بازگشت از برنامه بازدید از مناطق جنگی در مسیر تصادف کرده و به شهادت می رسد.

البته در حال حاضر تصویر هر سه این شهیدان در دفتر دایم نماینده مردم نجف آباد در مجلس نیز نصب شده که این حرکت می تواند به شناخته شدن هر چه بیشتر چنین شخصیتی کمک کند.

فرزند شهید رحیمی در خصوص زندگی سومین نماینده شهید نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به متولد شدن شهید در سال ۱۳۲۳ می گوید:«  پدر بزرگ من در روستای حاجی آباد علاوه بر اشتغال به کار کشاورزی به انجام امور مذهبی همچون اقامه نماز جماعت و تدریس قرآن نیز اهتمام ویژه ای داشت.»

وی ادامه می دهد:« شهید رحیمی با توجه به کمبود امکانات مالی،در کنار تلاش برای امرار معاش بهتر خانواده، از ۸ سالگی مشغول تحصیل علوم دینی گردید که در این مسیر از اساتیدی همچون امام خمینی (ره)،گلپایگانی و نجفی مرعشی نیز بهره گرفت.»

 مرحوم رحیمی در دوران انقلاب نیز جهت روشنگری مردم و تبلیغ دین اسلام، سفر های متعددی به نقاط مختلف کشور از جمله روستاهای اطراف شیراز و کرمان داشت که تمامی این حرکت ها به دلیل فشار زیاد ساواک، چند ماه بیشتر تداوم پیدا نکرد.

رحیمی در حدود سال ۵۰ نیز با توجه به ممنوعیت چاپ و توزیع رساله توضیح المسائل امام خمینی، طی ترفند و ابتکاری جدید برای اولین بار رساله مذکور را همراه با ۹ حاشیه با همکاری برادر مرحومش حجت الاسلام غلامحسین رحیمی به چاپ رساند که البته در چاپ های بعدی به دلیل حساسیت ویژه رژیم، جای کلمه “خمینی” در رساله ها خالی گذاشته شد.

پس از انتخاب رحیمی به عنوان امام جمعه نور آباد و ماهشهر در دوران پس از انقلاب، در نهایت این روحانی مبارز در سال ۶۰ به اصرار مردم ماهشهر به عنوان کاندیدای مردم در اولین دوره انتخابات مجلس شرکت و با اخذ ۹۰ درصد آرا به مجلس راه پیدا می کند.

پس از انتخاب  مجدد رحیمی به عنوان نماینده ماهشهر در دومین دوره مجلس شورای اسلامی که به اصرار مردم صورت گرفت، این نماینده  مجلس، سال ۶۴ زمانی که با همراهی جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان از بازدید مناطق جنگی باز می گشتند، در مسیر تصادف کرده و به شهادت می رسد.

 تنها اثر چاپ شده شهید رحیمی رساله توضیح المسائل ۹ حاشیه محسوب می شود و حدود ۵۰ دفتر تقریرات وی هیچ گاه امکان انتشار پیدا نکردند.

اقامه نماز شب در مجلس،حساس بودن نسبت به انجام مطالعه و تحقیق کافی در روزهای رای گیری مجلس و نداشتن حتی یک روز غیبت در جلسات ارگان قانون گذاری کشور، از جمله ویژگی های شخصیتی این نماینده شهید در کلام همکاران و دوستان محسوب می شود.