پیشنهاد اقامه نماز جمعه در حسینیه فاطمه زهرا نجف آباد
پیشنهاد اقامه نماز جمعه در حسینیه فاطمه زهرا نجف آباد

شهر نجف آباد با وجود اینکه یکی از پیشرو ترین نقاط کشور در اقامه نماز جمعه محسوب می شود ولی هنوز از داشتن یک مصلی محروم مانده و این معضل در مقاطعی مانند ماه رمضان بیشتر از پیش خود را نشان می دهد. اقامه نماز جمعه در مسجد جامع و باغ ملی نیز مشکلات متعدد […]

شهر نجف آباد با وجود اینکه یکی از پیشرو ترین نقاط کشور در اقامه نماز جمعه محسوب می شود ولی هنوز از داشتن یک مصلی محروم مانده و این معضل در مقاطعی مانند ماه رمضان بیشتر از پیش خود را نشان می دهد.

حسینیه فاطمه زهرا نجف آباد

حسینیه فاطمه زهرا نجف آباد

اقامه نماز جمعه در مسجد جامع و باغ ملی نیز مشکلات متعدد ترافیکی را برای شرکت کنندگان،بازاریان و حتی ساکنین شهرهای اطراف که قصد عبور از مرکز شهر را دارند، به وجود می آورد و بعضا زمینه ساز دل زدگی آنها از امور عبادی را هم فراهم می کند.
تمامی این موارد در حالی است که با همت سپاه و لشگر زرهی ۸ نجف اشرف،حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) در شمال شهر و موقعیتی مناسب از لحاظ تردد، فضای پارکینگ و دیگر امکانات مورد نیاز با ظرفیت نزدیک به ۱۲ هزار نفر ساخته شده است و می توان با کمی مدیریت بهتر، به عنوان مکان اقامه نماز جمعه مورد استفاده قرار گیرد.
با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیز نمی توان امید چندانی برای ساخت مصلی نماز جمعه نجف آباد با استفاده از منابع دولتی و یا کمک خیرین داشت و در عین حال بایستی از حجم عظیم سرمایه گذاری شده در حسینیه فاطمه زهرا نیز به بهترین شکل استفاده کرد.
البته برخی مسئولان نبود این حسینیه در مرکز شهر و صدق نکردن احکام یک مسجد در مورد آن را به عنوان دلایل اقامه نشدن نماز جمعه در این مکان اعلام می کنند که به نظر می رسد با توجه به امکانات در اختیار اکثر مردم و دسترسی مناسب این مجموعه، مشکل عدم مرکزیت چندان مهم محسوب نشده و در خصوص مسجد نبودن فضای مذکور نیز می توان چاره اندیشی کرد.
به هر حال یکی از بخش های مهم اقتصاد مقاومتی که همه مسئولان با قدرت تمام در خصوص آن شعار داده و بر اجرایش تاکید می کنند، استفاده بهینه از امکانات موجود و جلوگیری از اتلاف بیت المال است که مصداق آن را می توان در بهره بردن بهتر از امکانات کم نظیر فراهم شده در حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) نجف آباد در شمال شهر،جستجو کرد.

البته بر طبق آخرین پیگیری ها،پیشنهاد این کار طی سالهای اخیر چندین بار از سوی مسئولان مربوطه ارائه شده ولی هنوز اقدام خاصی در خصوص آن انجام نگرفته است. برخی معتقدند با مردمی شدن چنین درخواستی امکان تحقق یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی در شهر فراهم خواهد شد.