انصراف دکتر رضا امینی از کاندیداتوری شورای شهر به نفع حمید محمد کبیری
انصراف دکتر رضا امینی از کاندیداتوری شورای شهر به نفع حمید محمد کبیری

دکتر رضا امینی یکی از نخبگان علمی نجف آباد که در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر نجف آباد اعلام کاندیداتوری کرده بود در گفت و گو با خبرنگار نجف آباد نیوز به طور رسمی اعلام انصراف کرد. دکتر امینی در این گفت و گو ضمن حمایت از حمید محمد کبیری به عنوان نامزد اصلح انتخابات […]

دکتر رضا امینی یکی از نخبگان علمی نجف آباد که در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر نجف آباد اعلام کاندیداتوری کرده بود در گفت و گو با خبرنگار نجف آباد نیوز به طور رسمی اعلام انصراف کرد.

دکتر امینی در این گفت و گو ضمن حمایت از حمید محمد کبیری به عنوان نامزد اصلح انتخابات شورای شهر نجف آباد کناره گیری خود را به نفع وی و مردم شهر اعلام کرد

دکتر رضا امینی در سال ۱۳۵۸ در شهرستان نجف آباد اصفهان در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. تحصیلاتش را در دبیرستان نمونه مردمی امام صادق (ع) در شهرستان نجف آباد به پایان رساند. سپس در رشته مهندسی مواددانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد مقطع کارشناسی را به پایان برد. کارشناسی ارشد را نیز در رشته مواد “گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی” در همان دانشگاه ختم کرد و به سفارش اساتیدش پروفسور نجفی زاده، دکترشمعانیان و دکتر شفیعی پایان نامه‌اش را درباره جوشکاری انتخاب و پس از فارغ‌التحصیل شدن، مدتی را در دانشگاه‌های اطراف این شهرستان شروع به تدریس کرد.Untitled-1

در سال ۲۰۰۸ پس از پذیرش درخواست هیأت علمی در دانشگاه علامه مجلسی اصفهان، جهت ادامه تحصیل زبان انگلیسی را آموخت و جهت پذیرش بورس از دانشگاه‌های دالاس آمریکا و “تورنتوی” کانادا اقدام کرد، ولی به دلیل مخالفت همسرش و داشتن ۲ دختر کوچک، از پیگیری روند ادامه تحصیل در آمریکا، منصرف شد.

سپس جهت ادامه تحصیل در مالزی اقدام کرد، ولی تقدیر چنین بود که بنا به توصیه یکی از دوستانش به تاجیکستان سفر کرد و در پژوهشکده شیمی وی نیکیتین (نام یک دانشمند روسی) آکادمی علوم تاجیکستان با کمک و راهنمایی پروفسور غنی اف (یک دانشمند معروف) به ادامه تحصیل در مقطع دکترا بپردازد. این پژوهشکده در زمینه متالورژی، پلیمر، مهندسی شیمی تغذیه و نانوتکنولوژی فعالیت دارد.

ایشان در ماه آپریل سال ۲۰۱۲ پایان‌نامه خود در مقطع دکترا را درباره “بررسی رفتارخوردگی، ترمودینامیکی، شیمی فیزیکی و گرمایی آلیاژهای گالفان یک و دو با اضافه کردن فلزات قلیایی خاکی”، دفاع کرده است.

وی تاکنون درحدود ۵۴ مقاله علمی در کشورهای ایران، تاجیکستان، قزاقستان،ازبکستان، فرانسه، روسیه، آمریکا، هند، لهستان، چک، اسلواکی و آلمان به چاپ رسانده‌است.

در کنار پژوهش‌های خود در زمینه متالورژی و در طول تحصیل توانسته است یک برنامه رایانه‌ای به نام تافا برای ترجمه متون فارسی به سریلیک و برعکس تهیه کند.

وی طی چهار سال تحصیل خود در دوره دکترا در تاجیکستان به ۵ اختراع علمی دست یافته‌است که به‌صورت رسمی در نهادهای مربوطه این کشور ثبت شده‌اند.تالیف دو کتابدر سطح بین‌المللی از افتخارات ایشان می‌باشد.
“اسماعیل سامانی” از مهم‌ترین جوایز علمی و پژوهشی در تاجیکستان به‌شمار می‌رود که از طرف رئیس جمهوری این کشور اهدا می‌شود.

رضا امینی نجف‌آبادی نخستین تبعه خارجی است که در تاجیکستان مفتخر به کسب این جایزه شده‌است.

طی یک برنامه رسمی “رقیه قربان‌اوا”، معاون نخست‌وزیر تاجیکستان ضمن اعطای جایزه دولتی “اسماعیل سامانی” به رضا امینی نجف‌آبادی، ابراز امیدواری کرد که نخبه جوان ایرانی در آینده به دست‌آوردهای برجسته‌تر علمی نائل خواهد شد.
ایشان اکنون در مقطع دکترانتوری (در استاندارد آموزشی روسی) که در استاندارد آموزشی انگلیسی، معادل فوق دکترا محسوب می‌شود، قدم گذاشته و به پژوهش‌های خود در تاجیکستان ادامه می‌دهد.