جلوگیری از اعدام ۱۵ هزار نفر در ایران
جلوگیری از اعدام ۱۵ هزار نفر در ایران
کانال اطلاع رسانی دفتر نماینده مردم در مجلس: ابوالفضل ابوترابی گفت: اکنون حکم اعدام تنها برای افرادی که به جرم حمل، نگهداری و فروش بیش از 3 کیلوگرم هرویین، شیشه و کراک دستگیر شده‌اند، صادر میشود در حالی که در قانون قبلی این میزان 30 گرم بود. بنابراین مجلس مانع از صدور حکم اعدام برای حدود 15 هزار نفر شد.

جلوگیری از اعدام ۱۵ هزار نفر در ایران

کانال اطلاع رسانی دفتر نماینده مردم در مجلس: ابوالفضل ابوترابی گفت: اکنون حکم اعدام تنها برای افرادی که به جرم حمل، نگهداری و فروش بیش از ۳ کیلوگرم هرویین، شیشه و کراک دستگیر شده‌اند، صادر میشود در حالی که در قانون قبلی این میزان ۳۰ گرم بود. بنابراین مجلس مانع از صدور حکم اعدام برای حدود ۱۵ هزار نفر شد. با اعدام این افراد نه تنها مشکل حل نمی‌شود بلکه به بروز مشکلات جدی برای اعضای خانواده آنها منتهی می‌شود.

ابوترابی ادامه داد: اصلاحیه دیگر مجلس این است که جرایم مرتبط با مواد مخدر به مرحله تجدیدنظرخواهی بروند. در حالی که در گذشته تنها یک قاضی در این مورد تصمیم‌گیری می‌کرد و احتمال بروز اشتباه وجود داشت.

نماینده نجف آباد، تیران و کرون در مجلس خاطر نشان کرد: بنده به عنوان فردی که مدتی به عنوان قاضی ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با مواد مخدر فعالیت داشتم، معتقدم ما از طریق اعدام این مجرمان نتوانستیم مانع از فروش مواد مخدر شویم، با توجه به توجیه اقتصادی که دارد باز هم افراد به این امر مبادرت ورزیدند. آمار نیز گواه این مطلب است که تفاوتی در میزان خرید و فروش مواد مخدر ایجاد نکرده است. ما باید بجای صدور حکم اعدام برای مبارزه با مواد مخدر کار فرهنگی انجام دهیم.

 

اروپا، باید خسارت بدهد

ابوترابی ادامه داد: ایران در راه مبارزه با قاچاق موادمخدر از مرزهای کشور، هزینه های هنگفتی پرداخت کرده است و ۴ هزار شهید در این مسیر داده ایم اما اروپایی ها نه تنها خسارت های وارده را جبران نمی کنند بلکه در مجامع بین المللی از ایران حمایت و دفاع نمی کنند. همسایگی ایران با افغانستان، به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده موادمخدر هزینه های مادی و معنوی بسیار روی دست ما گذاشته است.

این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: بعد از تصرف آمریکا بر افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور به سالی ۸ میلیون تن رسید، لابراتورهای تولید کراک و هروئین زیر برجک آمریکایی ها ساخته شد، آنها اهداف متعددی را با تولید مواد مخدر در افغانستان دنبال می کردند. آنها اقتصاد افغانستان را به تولید و توزیع مواد مخدر گره زدند تا این کشور را زمین گیر کنند. اروپا بازار اصلی مصرف مواد مخدر به شمار می رود اما اروپایی ها از اعتقاد مذهبی و سیاسی ایران در مبارزه با مواد مخدر سوء استفاده کرده و حاضر به کمک و پرداخت هزینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به ایران نیستند.

ابوالفضل ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی

جلوگیری از اعدام ۱۵ هزار نفر در ایران