شناسایی یک زندانی+ تصاویر
شناسایی یک زندانی+ تصاویر
این تصویر متعلق به یک نجف آبادی است که 26 آذر 57 در زندان اصفهان گرفته شده است. یازدهم و دوازدهم محرم 57 (21 و22 آذر) نجف آباد آبستن حوادث خونینی بود که طی آن نزدیک به بیست نفر به شهادت رسیدند. حدس بزنید این فرد چه کسی است.

شناسایی یک زندانی+ تصاویر

این تصویر متعلق به یک نجف آبادی است که ۲۶ آذر ۵۷ در زندان اصفهان گرفته شده است. یازدهم و دوازدهم محرم ۵۷ (۲۱ و۲۲ آذر) نجف آباد آبستن حوادث خونینی بود که طی آن نزدیک به بیست نفر به شهادت رسیدند. حدس بزنید این فرد چه کسی است.

دکتر نعمت الله ایزدی

دکتر نعمت الله ایزدی

چند روز بعد از بارگزاری اولیه این تصویر در کانال، حتی یک نفر هم به این سوال جواب نداد. شخص مورد نظر «دکتر نعمت_الله_ایزدی» از چهره های شناخته شده نجف آباد است. این نویسنده و شاعر پیش کسوت که تاکنون چندین کتاب در موضوعات ادبی و علمی منتشر کرده، مسئولیت های متعددی در آموزش و پرورش و دیگر ارگان های شهر در مقطع قبل و بعد از انقلاب داشته. در حوادث خونین محرم ۵۷ نجف آباد، چندین خانه نیز به آتش کشیده شد که یکی شان خانه دکتر ایزدی بود. در همین روزها او را دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار داده و برای چندین روز در زندان شهربانی نجف آباد و اصفهان نگه داشتند.

نعمت الله ایزدی دکترای داروسازی دارد و جزء پیشگامان عوامل پیگیری کننده کارهایی مانند ثبت ملی و مرمت آثار تاریخی شهرستان نجف آباد همچون مجموعه تاریخی هفت برج خارون و سقاخانه ی مسجد نصیر بوده است. چندی پیش از او به عنوان یک چهره ماندگار در نجف آباد تجلیل شد.

دکتر  ایزدی

دکتر نعمت الله ایزدی