شوراها؛ میدانی بزرگ برای خدمت رسانی مستقیم به مردم
شوراها؛ میدانی بزرگ برای خدمت رسانی مستقیم به مردم

تشکیل شوراهای شهر و روستا را باید یکی از دستاوردهای خوب سالهای پس از  انقلاب به شمار آورد. این مجموعه ها که بر اساس ماهیتشان از دل مردم بر می خیزند می توانند در صورت عمل متعهدانه اعضای خود به یکی از مفید ترین ارگان ها در مسیر حل مشکلات  مردم تبدیل شوند. شوراهای شهر […]

تشکیل شوراهای شهر و روستا را باید یکی از دستاوردهای خوب سالهای پس از  انقلاب به شمار آورد. این مجموعه ها که بر اساس ماهیتشان از دل مردم بر می خیزند می توانند در صورت عمل متعهدانه اعضای خود به یکی از مفید ترین ارگان ها در مسیر حل مشکلات  مردم تبدیل شوند.

شوراهای شهر و روستا در طول عمر خود در مواردی کارکرد بسیار خوب و مفیدی نشان داده اند وتوانسته اند گام های موثری در راستای کاهش مشکلاتی بردارند که معمولا از دید مدیریت ارشد کشور پنهان می مانده است.

البته این عرصه بعضا به محلی برای سوء استفاده برخی سودجویان نیز تبدیل شد که با اعمال نفوذ خود در مدیریت شهر و روستاهای مختلف، منافع سرشاری را کسب کردند ولی در مجموع می توان به این تشکل ها نمره قبولی داد.

ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که متاسفانه در بسیاری از موارد افراد شایسته،کاردان و با تجربه به دلایل مختلف از کاندید شدن به عنوان اعضای شوراهای شهر و روستا خودداری می کنند که این امر ضمن از بین بردن کارکرد های مفید این تشکل ها آثار نامطلوبی در مدیریت شهر و روستا برجای خواهد گذاشت.

به نظر می رسد در صورت انتخاب افراد با تجربه و آشنا به معضلات یک منطقه به عنوان اعضای شوراهای شهر و روستا می توان به دور از تعصب های قومی،قبیله ای و گروهی به حل مشکلات مردم و کمک به پیشرفت کلی جامعه امیدوار بود.

در همین خصوص با توجه به تعدد اعضای این تشکل ها،ائتلاف های انتخاباتی افراد مختلف ضمن تسهیل انتخاب مردم فضای مناسبتری را نیز برای خدمت رسانی منتخبین مردم در آینده فراهم خواهد کرد.