نجات از آوار انفجار در هفت دقیقه
نجات از آوار انفجار در هفت دقیقه

در حادثه انفجار کپسول پیک نیکی که منجر به تخریب کامل سقف یک خانه قدیمی در خیابان رجایی نجف آباد شد، ماموران آتش نشانی پس از سه دقیقه در محل حاضر و در یک بازه زمانی ۷ دقیقه ای توانستند، فرد مصدوم را از میان آوار نجات دهند. در این انفجار که عصر روز جمعه […]

در حادثه انفجار کپسول پیک نیکی که منجر به تخریب کامل سقف یک خانه قدیمی در خیابان رجایی نجف آباد شد، ماموران آتش نشانی پس از سه دقیقه در محل حاضر و در یک بازه زمانی ۷ دقیقه ای توانستند، فرد مصدوم را از میان آوار نجات دهند.

در این انفجار که عصر روز جمعه هفته گذشته روی داد پس از اعلام گزارش حادثه،ماموران ایستگاه های ۱ و ۲ در کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسیدند و بلافاصله عملیات خاکبرداری از روی فرد محبوس شده را آغاز کردند که با توجه به سرعت عمل ماموران، مصدوم حادثه در حدود هفت دقیقه نجات پیدا کرده و به خاطر صدمات ناشی از سوختگی و آسیب دیدگی از انفجار و تخریب توسط نیروهای امدادی به اورژانس بیمارستان انتقال داده شد.

امیرکاوه رییس ایستگاه شماره دو سازمان آتش نشانی شهرداری در این خصوص می گوید:« پس از بررسی محل مشخص شد انفجار به علت نشت از یک عدد کپسول پیک نیکی واقع در زیرزمین منزل فوق بوده که منجر به انفجار و تخریب منزل مسکونی میشود.».

لازم به ذکر است که در حوادث آوار،استفاده از هیچ وسیله کمکی مجاز نیست و امدادگران می بایست تنها با استفاده از نیروی دست، فرد مصدوم را نجات دهند.

منبع خبر:najafabad.ir