پخش سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان اجلاسیه
پخش سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان اجلاسیه

 در قسمتی از مراسم افتتاحیه اجلاسیه ملی شهدا در نجف آباد کلیپ تصویری مربوط به دیدار تعدادی از مسئولان اجرایی اجلاسیه ملی شهدا برای اولین بار پخش شد. متن کامل این بیانات به شرح زیر می باشد: بسم ‌الله ‌الرّحمن ‌الرّحیم ‌ شهر نجف ‌آباد، هم از لحاظ مذهبى، هم از لحاظ انقلابى، انصافاً یک […]

 در قسمتی از مراسم افتتاحیه اجلاسیه ملی شهدا در نجف آباد کلیپ تصویری مربوط به دیدار تعدادی از مسئولان اجرایی اجلاسیه ملی شهدا برای اولین بار پخش شد.

متن کامل این بیانات به شرح زیر می باشد:

بسم ‌الله ‌الرّحمن ‌الرّحیم ‌
شهر نجف ‌آباد، هم از لحاظ مذهبى، هم از لحاظ انقلابى، انصافاً یک شهر برجسته است؛ همان ‌طور که اشاره کردند، (۱) از زمان شیخ بهایى و بعد، همین ‌طور علماى بزرگى از نجف ‌آباد برخاستند – مرحوم آمیرزا محمّد نجف ‌آبادى، مرحوم آسیّد على نجف ‌آبادى؛ بزرگانى بودند که هم در نجف ‌آباد ساکن بودند، هم در اصفهان مرکز تجمّع طلّاب و علما و مانند اینها بودند – و بعد هم وقتى به نهضت اسلامى منتهى شد، انصافاً نجف ‌آباد یکى از پیشروترینِ شهرستانها بود؛ کمتر جایى را ما سراغ داریم که مثل نجف ‌آباد از نهضت امام (رضوان اللَّه علیه) استقبال کرده باشند؛ که البتّه عمده ‌اش به برکت مرحوم آقاى منتظرى بود. ایشان خب شاگرد امام و علاقه ‌مند به امام و ارادتمند به امام و معتقد به مبارزه و به انقلاب بودند؛ لذا در نجف ‌آباد – همان زمان، پیش از انقلاب، من نجف ‌آباد رفتم، اوضاع نجف ‌آباد را دیدم – با اینکه تبلیغات ضدّ مذهبى هم هست و از جاهاى مختلف، مذاهب باطل و غیره فعّالند، لکن حقیقتاً یک مجموعه ‌ى مردم یکپارچه ‌ى مؤمن و معتقد به انقلاب و علاقه ‌مند به انقلاب [بودند]؛ بعد هم که انقلاب پیروز شد همین ‌جور. این لشگر هشت نجف که آقایان اسم آوردند، یکى از لشگرهاى قَدَر در میدانهاى دفاع هشت ‌ساله بود و خود مرحوم شهید کاظمى (رضوان اللَّه تعالى علیه) واقعاً یکى از آن فرماندهان برجسته بود. بنده در همان دوران جنگ رفتم خوزستان به مرکز لشگر نجف، [از] آنجا بازدید کردم؛ چیزهایى در آنجا دیدم که در کمتر لشگرى آدم میتوانست آنها را مشاهده کند: آمادگى ‌ها از یک سو، روحیّه ‌ى خیلى بالا از یک سو، و نظم و ترتیب؛ نظم و ترتیبى که من در آن لشگر دیدم، در کمتر جایى انسان آن را مشاهده میکرد. خب شهداى برجسته ‌اى هم دارد که جناب آقاى حسناتى ذکر کردند؛ دانشجو و دانش ‌آموز و معلّم و روحانى و شخصیّتهاى سیاسى و مانند اینها. (۲) انصافاً برجستگى خاصّى دارد؛ واقعاً یکى از قلّه ‌هاى برجسته ‌ى جهاد، بدون تردید نجف ‌آباد است.
امیدواریم ان ‌شاءاللَّه خداى متعال به آن مردم عزیز اجر بدهد؛ شهدایشان را ان ‌شاءاللَّه خداى متعال با پیغمبر محشور کند؛ خانواده ‌هایشان را سرافراز و سربلند بدارد؛ و این گردهمایى بزرگى را هم که شما در این شهر دارید انجام میدهید، ان ‌شاءاللَّه منشأ آثار و برکات خیرى قرار بدهد. سلام ما را هم، هم آقاى حسناتى به مردم عزیز نجف ‌آباد – در واقع به یک معنا همشهرى ‌هاى خود ما؛ جدّ ما مرحوم آقاى آسیّد هاشم نجف ‌آبادى هم خب نجف ‌آبادى ‌اند دیگر، ما از این طریق یک اتّصالى هم به نجف ‌آباد پیدا میکنیم – برسانند، و همچنین سردار سلیمانى ‌مان هم سلام ما را به بچّه ‌هاى سپاه و بسیج و اینها ان ‌شاءاللَّه ابلاغ کنند. ان ‌شاءاللَّه موفّق باشید.