برخی کلاس‌های حوزه شادابی علمی ندارند
برخی کلاس‌های حوزه شادابی علمی ندارند

امام جمعه نجف آباد گفت: طلبه‌ها با انگیزه پاک وارد حوزه می‌شوند و با وجود اینکه استعداد خوبی دارند و از استادان برجسته بهره‌مند هستند ولی کلاس‌های حوزه شادابی علمی ندارد. به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی روز پنجشنبه در اجلاس اساتید مدارس علمیه سطح یک استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) […]

امام جمعه نجف آباد گفت: طلبه‌ها با انگیزه پاک وارد حوزه می‌شوند و با وجود اینکه استعداد خوبی دارند و از استادان برجسته بهره‌مند هستند ولی کلاس‌های حوزه شادابی علمی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی روز پنجشنبه در اجلاس اساتید مدارس علمیه سطح یک استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، در اهمیت مقام استاد اظهار کرد: استاد فقط علم نمی‌آموزد بلکه طلبه باید تربیت، سیاست و… را از استادش بیاموزد.

به اعتقاد مدیر مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد، استادی که دغدغه نان و آب داشته باشد نمی‌تواند مقبول طلبه باشد.

امام جمعه نجف آباد کمبود وقت استاد برای ارتباط بیشتر با طلبه‌ها را یکی از آسیب‌های نظام آموزشی حوزه بیان کرد و افزود: بعضی از استادان حوزه وقت ندارند با طلبه‌ها حرف بزنند. هر استاد باید ساعت‌هایی را برای انس بیشتر با طلبه‌ها در نظر داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسناتی فاصله گرفتن حوزه از فکر انقلابی را یکی از دغدغه‌های بزرگان و مقام معظم رهبری دانست و گفت: در پذیرش طلبه‌ها باید دقت بیشتری صورت بگیرد. نظام حوزه باید به گونه‌ای باشد که وقتی طلبه‌ای در یک حوزه علمیه پذیرش نمی‌شود، در سایر حوزه‌ها هم پذیرش نشود، نه اینکه وقتی از یک جا ناامید شد، در مدرسه دیگر پذیرش شود.

وی آموزش فنون و مهارت‌های تبلیغی را یکی از نیازهای جدید طلبه‌ها بیان کرد و ادامه داد: طلبه‌ها با انگیزه‌های پاک وارد حوزه می‌شوند و با وجود اینکه استعداد خوبی دارند و از استادان برجسته بهره‌مند هستند ولی کلاس‌های حوزه شادابی علمی ندارد.

مدیر مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد گفت: تکیه گاه مدارس علمیه کشور به شورای عالی حوزه‌های علمیه است و امیدواریم طرح‌های این شورا سریع‌تر به مدارس ابلاغ شود.

حجت‌الاسلام حسناتی در پایان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی استادان حوزه‌های علمیه تاثیر زیادی در موفقیت استادان حوزه دارد.