نجات شهروند گرفتار در برف توسط مامور پلیس نجف‌آباد
نجات شهروند گرفتار در برف توسط مامور پلیس نجف‌آباد
حوالی 27 دی 1400، مامور پلیس راه نجف آباد، در مسیر رسیدن به محل کارش، شهروند گیر افتاده در برف را با فداکاری نجات می دهد، خبرگزاری فارس طی گزارشی به معرفی این پلیس و بیان جزئیات بیشتر پرداخته است.

نجات شهروند گرفتار در برف توسط مامور پلیس نجف‌آباد

حوالی ۲۷ دی ۱۴۰۰، مامور پلیس راه نجف آباد، در مسیر رسیدن به محل کارش، شهروند گیر افتاده در برف را با فداکاری نجات می دهد، خبرگزاری فارس طی گزارشی به معرفی این پلیس و بیان جزئیات بیشتر پرداخته است.

مرتضی گوردزی جوان ۳۰ ساله و مامور پلیس‌راه نجف‌آباد که از داران محل سکونتش به سمت محل کارش می‌رفت،می گوید: در آن شب برفی وقتی نور را از دور دیدم حدس زدم که ماشینی خراب شده و نیاز به کمک دارد، در نزدیکی آن محل سکوی ایست پلیس بود و برای همین آنجا را خوب می‌شناختم. ایستادم و دیدم که راننده بجای ایستادن در سکو کمی جلوتر ایستاده و همین باعث گیر کردن در گل و یخ‌زدگی لاستیک‌ها شده بود.

وی در ادامه افزود: هوا خیلی سرد بود اول سعی کردیم با هُل دادن ماشین را خارج کنیم که نشد و من هم به علت عوض کردن ماشینم ابزار چندانی نداشتم جز یک طناب که خیلی هم مقاوم نبود. نمی‌خواستم ماشین من هم در گل گیر کند برای همین دور زدم و جلوی ماشین را نزدیک ال نود کرده و طناب رابستم که با حرکت اول پاره شد.

گودزری گفت: راننده تلاش زیادی کرده بود و ماشین تا گیربکس در گل فرو رفته بود، از طرفی هم چون بنزین زیادی نداشت نمی‌توانست تا صبح از بخاری ماشین استفاده کند تا کمک برسد. مجبور شدم در هوای سردی که حدود ۶ درجه زیر صفر بود با دست و بدون هیچ وسیله‌ای بخشی از گل‌ها را از زیر ماشینش بیرون بکشم و دوباره طناب را ببندم. با تلاش زیاد بالاخره موفق شدیم ماشین را بیرون بکشیم.

وی گفت: وظیفه انسانی به همه ما حکم می‌کند که اگر کسی نیاز به کمک داشت کمکش کنیم من هم مستثنی نیستم، دیدم اگر ایشان تا صبح بماند ممکن است در سرمای منفی ۱۰ درجه نزدیک صبح جانش را از دست بدهد.

نجف آباد نیوز: در گزارش فارس، تصویر واضحی از مامور پلیس راه نجف آباد منتشر نشده است. طی روزهای اخیر، یکی از برنامه های صدا و سیما، به معرفی این مامور پلیس به عنوان «چهره حال خوب کن» پرداخته است.

پلیس راه

پلیس راه

 

روایتِ پلیس وظیفه شناس نجف آباد